Bengels #4: inspirerend voor kindermodeprofessionals

amsterdam, 1 augustus 2017 08:00 | Renate Zoutberg

Bengels #4 is verschenen.In deze vierde editie aandacht voor het retourbeleid; hoe gebruik je dat als kans om de relatie met je online klant te versterken? Verder interviews met de eigenaren van Hop Agenturen, maar ook kindermodewinkel Mr. Mario en de Kunstboer.

De nieuwste editie van kindermodevakblad Bengels staat vol van de interessante interviews, achtergronden, cijfers en leuke bijverkoopartikelen. Je maakt kennis met de zomercollecties voor 2018 van uiteenlopende merken en krijgt inspiratie voor je winkel, webshop en je social media.

Twijfels wegnemen

In het achtergrondverhaal staan deze keer de retouren van webshops centraal. Wie een online winkel heeft, weet dat teruggestuurde artikelen voor veel extra werk en kosten kunnen zorgen. Om  het retourpercentage zo laag mogelijk te houden, kun je het best onder meer natuurgetrouwe foto’s plaatsen en nauwkeurige productbeschrijvingen gebruiken. Alles om eventuele twijfels bij de potentiële koper weg te nemen. “Je moet de klant helpen een optimale beslissing te nemen”, bevestigt Alec Minnema in het artiel. De data-specialist van Ordina promoveerde begin dit jaar op het onderwerp ‘retouren’ aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Je wilt dat de klant zo zeker mogelijk is over wat hij of zij wil hebben.”

Bestelbeslissing

In het achtergrondartikel worden niet alleen tips gegeven om het aantal retouren zo laag mogelijk te houden, het biedt ook inzicht in hoe retouren de relatie met de klant kunnen versterken. Je leest over de ervaringen van Erik Mulder, ceo van de Kinderkledinggroep en Maaike Postma van webshop in draagzakken Von Va Voom. De cijfers, tips en tricks komen van Thuiswinkel.org, UPS, onderzoekers Minnema en vrouwenmodemerk Josh V. Uit ervaringen van de experts blijkt dat de online consument de voorwaarden waaronder ze iets kunnen terugsturen, een steeds grotere rol speelt in de bestelbeslissing. Mensen willen van tevoren weten of dat geld en moeite gaat kosten. Gratis is steeds vaker de norm, in navolging van grote online partijen als Zalando en Wehkamp.

Hoppenbrouwers

Ook staat er een groot interview met Debbie Kros en Joost Hoppenbrouwers in Bengels #4. De eigenaren van Hop Agenturen voerden voorheen vooral kindermodemerken uit het hogere segment. Toen vertrok Guess acht jaar geleden. Joost: “Guess was driekwart van onze omzet, een flinke tegenslag dus.” Uiteindelijk heeft het ze betere ondernemers gemaakt, concluderen ze. Nu zijn ze ‘one-stop-shop’, bij wie de winkelier zijn hele seizoenscollectie kan inkopen. Leuk detail: Guess hebben ze weer terug in hun stal, zij het nu als instapmerk door de prijsdaling met 35 procent.

Schoolmeester Mario

Ook in dit nummer:  het ondernemersechtpaar Renate en Mario van Moorst, eigenaren van kinderkledingwinkel Mr. Mario in de Zuid-Hollandse badplaats Noordwijk. Mr. Mario – de naam verwijst naar de vorige functie van Mario, schoolmeester - begon tien jaar geleden als kinderoutletwinkel. Inmiddels verkoopt de winkel geen outletkleding meer, maar juist de duurdere merken. Sinds verleden jaar november 2016 hebben ze een nieuw winkelpand, dat ze hebben verbouwd tot hippe kindermodewinkel met een toffe achtertuin. Hun verhaal staat uitgebreid in het nieuwe nummer van Bengels!

Kunstboer

En, last but not least, het Close-up interview met Jim Boer van de Kunstboer. Dit zomerseizoen ontbraken hij en zij partner Marcel Oor op Market by Kleine Fabriek, maar in Bengels laat hij zich volop zien. Zo lees je dat zijn eerste baantje in de slager van zijn vader was, dat hij heel graag taarten maakt en dat hij nooit naar concerten gaat. “Ik heb een soort muziekallergie”, zegt-ie. “En ik ga zeker niet zitten wachten voor een artiest. Ooit moest ik voor vrienden concertkaarten voor Madonna kopen. Ik stond tien minuten in de rij en ben toen weggegaan. Wachten voor dat stomme wijf? Tuurlijk niet.”

Inspirerend

Naast deze interviews, bevat Bengels inspirerende etalagepagina’s met tips voor je social media, winkelinrichting en bijverkoop. Je ziet de nieuwste collecties oor zomer 2018 van uiteenlopende merken en maakt kennis met nieuws labels.


Benieuwd naar het volledige nummer? Neem dan nu een abonnement! Bengels is onmisbaar voor professionals in de kindermode- kinderlifestylebranche. Het vakblad biedt inspirerende verhalen van merken, de nieuwste trends op gebied van fashion, interieur en kinderlifestyle.

Bij een Bengels Jaarabonnement ontvang je 4 keer per jaar het vakblad. Ook krijg je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag.

Sluit nu een abonnement af!