Deze merken staan op kindermodebeurs Sunday School

AMSTERDAM, 9 november 2017 17:46 | Renate Zoutberg

Het programma van de nieuwe kindermode- en lifestylebeurs Sunday School krijgt steeds vastere vorm. Inmiddels hebben 30 merken hun deelname toegezegd en kindermodeblogger Manon Laarhoven organiseert de modeshows.

Het programma van kindermode- en lifestylebeurs Sunday School is bijna rond, meldt mede-initiatiefnemer Rob de Vos. "Dertig merken hebben hun deelname bevestigd en evenzoveel overwegen ook een stand te huren", aldus De Vos. "We worden nu dagelijks gebeld door merken die meer informatie willen." De merken die er onder meer staan, zijn AI&KO, DKNY, Frank&Liberty, Looxs Revolution, Z8, Geisha, Quapi, Little Miss Juliette, Sevenoneseven en Indian Blue Jeans. Manon Laarhoven van kindermodeblog Justbymanon organiseert twee modeshows tijdens de beurs. 

Toegang

Sunday School vindt plaats op zondag 14 januari 2018 in DeFabrique in Utrecht. Aanvankelijk zou de toegangskaart €25 per persoon kosten, maar die prijs is met de helft naar beneden gegaan. De Vos: "We hadden een idee van een scheurkaart uitgewerkt waarmee de bezoeker de hele dag voorzien was van informatie, een drankje en een lunch. We hoorden van winkeliers dat die prijs te hoog was, ondanks dat er alles bij inbegrepen was. Als ze met hun personeel willen komen, zou dat een dure dag worden. Daarom hebben we nu de drankjes en de lunch eruit gehaald, die zijn nu los te koop op de cateringpunten die zich te midden van de standhouders bevinden. De toegangskaart kost nu €12,50 in de voorverkoop en €17,50 aan de deur."

Ontwikkelingen

Sunday School is een initiatief van Rob de Vos, onder andere oud-eigenaar van kindermodemerk Jake Fischer, en Stefan Flint van agentschap Flint Brands. Samen springen zij in het gat dat Market by Kleine Fabriek achter heeft gelaten. Modefabriek BV kondigde september 2017 aan definitief te stoppen met de kindermode- en lifestylebeurs. Sunday School wordt gehouden in DeFabrique in Utrecht op zondag 14 januari 2018 van 10:00 uur tot 20:00 uur. De ambitie van de initiatiefnemers is om op één dag een overzicht te bieden van de laatste trends en ontwikkelingen in kindermode. Daarnaast zal er aandacht zijn voor de ontwikkelingen in de retail op het gebied van merchandise.