Gsus stopt met wholesale

Amsterdam, 28 september 2017 13:49 | Margreet Anches

Gsus, ook bekend van de kindermodecollectie, gaat zich alleen nog maar direct richten tot de consument. De wholesale-activiteiten van het Nederlandse modemerk worden na dit seizoen stopgezet.

Gsus zal volgens de nieuwe direct-to-consumer-strategie exclusief verkrijgbaar zijn via de zeven eigen winkels (in Amsterdam (3x), Haarlem, Lelystad, Utrecht en Roosendaal) en de webshop. Dat bevestigt Jop Pollmann, de ceo van moederbedrijf VFH (Varova Fashion Holding) aan Textilia. Pollmann wil niet ingaan op verdere details. Wel laat hij weten een terugkeer naar wholesale-activiteiten in de toekomst niet uit te sluiten.

Rechtstreeks contact

Direct-to-consumer – kortweg ook wel D2C genoemd – wint in de wereldwijde (mode)retail de laatste jaren aan belang. Optimale branding van het merk, hogere marges en – zoals de term al aangeeft – rechtstreeks contact met de klant zijn voor bedrijven de belangrijkste redenen om direct-to-consumer-strategie toe te passen.