House of Jamie viert lustrum

AMSTERDAM, 11 oktober 2017 08:00 | Renate Zoutberg

Het Amsterdamse kindermodelabel House of Jamie bestaat vijf jaar en viert dat met onder meer een feestcollectie, een vernieuwd logo en een pop-upshop in de hoofdstad.

Het kindermodemerk House of Jamie viert de hele maand oktober het feit dat het vijf jaar bestaat. Dat doet grondlegger Barbara Gouka met de lancering van een speciale partycollectie die bestaat uit drie items: een stoere blazer voor jongens, een oversized jurk met tule voor meisjes en een logo sweater voor zowel kinderen van 0 tot 8 jaar als hun moeders. 

House of Jamie 1 House of Jamie 2

HOJ

Speciaal voor de gelegenheid heeft House of Jamie het logo vernieuwd. De kenmerkende ‘bow tie’- het strikje - is verdwenen uit het logo, en komt alleen nog terug in het logo van de baby essentials & home collectie, die verder gaat onder de naam ‘Bow Tie Heritage Collection'. Als aanvulling op het nieuwe beeldmerk, is een klein sublogo toegevoegd: HOJ. Dit is te zien op ieder apparel item en geborduurd op het nieuwe Jamie sweatshirt.

House of Jamie 3

Tijdelijke winkel

Om het lustrum extra te vieren, opent het kindermodelabel een tijdelijke winkel in Studio Sarphaat in het Amsterdamse Sarphatipark. In deze pop-up shop zijn alle collecties te koop, ook de nieuwe winteritems. 

Fairtrade

Oprichter Barbara Gouka ontwikkelde House of Jamie vijf jaar geleden in eerste instantie voor haar eigen kids Jamie en Teddie. Inmiddels is het een internationaal bekend merk voor jongens en meisjes van 0 tot 8 jaar. De kleding wordt fairtrade geproduceerd en is verkrijgbaar in onder meer Nederland, België, Duitsland, Scandinavië, Italië, Australië, Hong Kong en Japan.