Kleding.nl breidt uit naar vijftien landen

Amsterdam, 3 februari 2017 06:30 | Tessa van Glabbeek

Kledingzoekmachine Kleding.nl gaat evenals in 2016, dit jaar flink uitbreiden naar nieuwe landen. Het Nederlandse bedrijf wil in tien nieuwe landen van start gaan.

“We zien aan onze traffic-en omzetcijfers dat we met onze local approach in ieder land waar we starten echt iets toevoegen. We draaien binnen een à twee jaar break-even”, aldus Peter Langenkamp, directeur bij Kleding.nl. Via zusterbedrijf Fashiola breidde het bedrijf in 2016 uit met tien nieuwe landen, waaronder Zweden en Italië.

 

Internationale uitrol

 

De kledingzoekmachine heeft voor 2017 nog minimaal tien nieuwe landen op de planning staan. De eerstvolgende landen op de agenda zijn Australië, Mecixo en Turkije. Binnen het eerste levensjaar van Kleding.nl (in 2012, red.) werd de eerste stap over de grens al gezet met het zusterbedrijf Fashiola. De Nederlandse zoekmachine lanceerde in 2013 in Duitsland en in de jaren daarna in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje.

 

Vijf miljoen

 

Het afgelopen jaar was ook de eerste keer dat minimaal 50 procent van de retailomzet voortkwam uit buitenlandse activiteiten. Per maand realiseert Kleding.nl/Fashiola een omzet van bijna vijf miljoen euro.