Nog een initiatief voor kindermodebeurs: GrowUp

AMSTERDAM, 5 oktober 2017 10:55 | Renate Zoutberg

Er is een tweede initiatief gelanceerd dat het gat moet opvullen dat Market by Kleine Fabriek heeft achtergelaten: GrowUp. Het gaat om een ééndaagse beurs voor kindermode en -lifestyle in Utrecht op zondag 14 januari 2018.

De GrowUp fair is een initiatief van Rob de Vos, onder andere oud-eigenaar van kindermodemerk Jake Fischer, en Stefan Flint van agentschap Flint Brands. Datum en tijdstip zijn al bekend – 14 januari 2018 van 10.00 uur tot 20.00 uur – en de locatie wordt DeFabrique in Utrecht, volgens De Vos de perfecte locatie in het midden van het land. “Bovendien hebben zij de ervaring en de ruimte, het is een inspirerende plek die ons doet denken aan de oude fabriek waar vroeger Bread&Butter werd gehouden. Plus zevenhonderd gratis parkeerplaatsen voor de deur. Andersom kennen wij de kindermodemarkt goed. We denken leveranciers, agenturen en retailers volop kennis en inspiratie te kunnen bieden.”

Technologie

De bedoeling is om een platform te creëren voor leveranciers, winkeliers en winkelpersoneel met een kwalitatief hoog aanbod, zodat de kindermodondernemer in één dag een overzicht krijgt van de trends en ontwikkelingen in de branche. Naast nieuwe collecties en nieuwe merken, moet de beurs ook de ontwikkelingen in de retail laten zien, zoals gebruik van technologie tot de juiste VM-activiteiten in de winkel. Ook staan er een modeshow en een paneldiscussie op het programma. 

'Mooie merken'

De Vos: “De beurs wordt toegankelijk voor zowel de kleinere als grotere labels. Een juiste mix is het uitgangspunt, daarvoor is deze locatie juist erg geschikt, we kunnen makkelijk opschalen. Als we het zo om ons heen horen, is de Kleine Fabriek helaas ten onder gegaan door de neerwaartse spiraal waarin ze terecht zijn gekomen, door het afhaken van steeds meer prominente labels. Daardoor bleef bezoek ook weg." Flint: “Ja, jammer van de Kleine Fabriek, het was altijd super georganiseerd. Daarvoor mijn complimenten. Wij willen iedereen weer bij elkaar brengen, we hebben zoveel mooie merken in ons land en daarbuiten.” 

Draagvlak
 
De Vos en Flint mikken op minimaal dertig leveranciers, tien zouden inmiddels hun deelname hebben toegezegd. Wat een stand kost, is nog niet geheel duidelijk zegt De Vos, dat hangt af van onder meer het aantal aanmeldingen en de wensen van standhouders. “We proeven dat er veel draagvlak is voor ons plan, we zullen spoedig met meer info komen”, besluit De Vos.