Nu in Bengels #2: Amazingkids, Girls&Boys en hoe combineer je werk met privé?

amsterdam, 7 februari 2017 07:00 | Renate Zoutberg

Het combineren van een eigen zaak met privé is niet altijd eenvoudig. In de nieuwe printeditie van kindermodevakblad Bengels, die op 7 februari is verschenen, geven (ervarings)deskundigen tips en tricks. Ook staan er inspirerende interviews in met onder anderen de eigenaren van kinderkledingwinkel Girls&Boys in Alkmaar en Amazingkids in Anna Paulowna. Check het overzicht!

Achtergrond: Inkopen of afzwemmen?

De combinatie werk en gezin is een actueel thema in de kindermodebranche: er werken veel vrouwen en het zijn nog steeds vooral vrouwen die de zorgtaken op zich nemen. Hoe creëer je een gezonde balans? Ondernemen geeft vrijheid, maar zorgt ook voor een drukke agenda. En wat doe je dan als school belt om te zeggen dat je zoontje ziek is en moet worden opgehaald, maar jij kunt niet weg uit de winkel? Of als een inkoopmoment samenvalt met het schooloptreden van je dochter? Hoe modern we in Nederland ook menen te zijn, vaak komt de oplossing voor dit soort kwesties als vanouds van de vrouw, toont onderzoek aan. In dit artikel vertellen merkeigenaar Charise Rozenbeek van Miss Guilty en winkeliers Linette Visser van No Chaos&co en Lonneke Martens van Pomme de Jus hoe zij werk en privé combineren. Consultant Dorothée Jennekens van The Brand and Business Gallery geeft tips op dit gebied. “Zorg goed voor jezelf”, zegt ze bijvoorbeeld, “en laat je inspireren.”

Profiel: Amazingkids

Een kinderkledingwinkel starten in je garage en die laten uitgroeien tot een miljoenenbedrijf. Hoeveel kindermodeshops dromen daar niet van? Het lukte crosschannelbedrijf Amazingkids. Eigenaren Carin en Wim Gerssen hebben het altijd simpel gehouden, conform de Noord-Hollandse nuchterheid. De snelle groei van het bedrijf meerdere trofeeën op; van onder meer lokale ondernemersprijzen en een paar FD Gazellenawards, gewonnen in 2009 en 2011 voor ‘snelst groeiende bedrijf van Noord-Holland’. De prijzen vinden ze niet zo belangrijk. Wim: “Een gezond bedrijf willen we, en dat hebben we.”  In het interview maak je kennis met een echtpaar dat aan een bedrijf bouwt door onder meer de taken goed gescheiden te houden en vertrouwen te houden in elkaars kunnen.

Shopping: Outerwear

Op de shoppingpagina’s vind je de laatste trends op gebied van mutsen, jassen, vesten en jacks voor winter 2017. Jassen hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Van binnen – en vaak ook van buiten vanwege de vele reversibele modellen! – zijn ze gemaakt van heerlijk zachte materialen als teddy of nepbont. Deze knuffelbare trend zet zich door in wanten, mutsen, schoenen en zelfs tassen. Natuurlijk ogend, maar net zo goed in fel fuchsia, knalgroen of diepblauw. Overigens niet alleen voor meiden: ook jongens gaan dit seizoen voor comfort.

Close-up: Antoine Peters

Antoine Peters is conceptueel ontwerper en heeft voor kinderkledingmerk Kidscase inmiddels drie capsule collecties ontworpen. Zoontje Alf is zijn muze, de glimlach zijn handelsmerk. In deze rubriek laat hij zien waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en vertelt hij onder meer met wie hij nog zou willen samenwerken. “Met een groot bedrijf als H&M of Ikea. Samenwerken met zulke concerns betekent dat veel mensen plezier kunnen hebben van wat ik bedenk.”

Winkelier: Girls&Boys in Alkmaar

Voor deze editie van Bengels is de redactie op bezoek geweest bij de Alkmaarse kinderwinkel Girls&Boys dat wordt gerund door het echtpaar Marloes en Raymond Goossens. Retailen betekent voor hun werken en investeren in de stenen winkel. Niet in een extra online kanaal/ Raymond: “We hebben wel een webshop gehad, maar al snel bleek dat die onvoldoende bestellingen opleverde. Volgens onze specialist moesten we investeren in Google Adwords, maar de kans dat je daarmee bovenaan de ranglijst komt, is klein.” “Bovendien zijn wij geen internetmarketeers”, vult Marloes aan. “Die beheersen een totaal andere tak van sport. Onze Euretco-collega’s verklaarden ons voor gek dat we de webshop opdoekten, maar voor ons was het veel logischer. Op de winkelvloer verdienen we ons geld.”

Mysteryshopper: Eb&Vloed

Voor de rubriek Mysteryshopper winkelt een professioneel bureau als een consument op zoek naar kinderkleding, onbevooroordeeld. Dit keer gebeurt dat in de webshop van Eb&Vloed. Wat is positief, wat zijn de aandachtspunten waarvan we allemaal kunnen leren? Eb&Vloed is 21 jaar geleden begonnen met een kledingwinkel op Vlieland. In 2007 kwam daar een webshop bij en werd de klantenkring in één klap een stuk groter. Naast kinderkleding verkoopt de ‘waddenwebwinkel’ vrouwen- en mannenmode, lifestyleproducten en accessoires. Afgelopen september is de webshop vernieuwd. Nieuwsgierig naar het oordeel? Check onze printeditie van 7 februari 2017!

 


En naast al die inspirerende verhalen van merken en collega's, biedt Bengels de nieuwste trends op gebied van fashion, interieur en kinderlifestyle! Wil je ook altijd op de hoogte blijven en bijgepraat worden over de ontwikkelingen in jouw branche? Sluit dan beslist nu een Bengels Jaarabonnement af en ontvang 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je tot 40 procent korting op evenementen als de Trenddag.