Printen

Amazingkids: ‘We pakken kansen die op ons pad komen’

amsterdam, 14 februari 2017 07:00 | Renate Zoutberg

Toevoegen aan Mijn Bengels

Een kinderkledingwinkel starten in je garage en die laten uitgroeien tot een miljoenenbedrijf. Hoeveel kindermodeshops dromen daar niet van? Het lukte crosschannelbedrijf Amazingkids. Hoe, dat lees je in het interview in Bengels #2.

 

De eigenaren van Amazingkids, Carin en Wim Gerssen, hebben ondernemen altijd simpel gehouden, conform de Noord-Hollandse nuchterheid. De snelle groei van het bedrijf leverde meerdere trofeeën op; van onder meer lokale ondernemersprijzen tot een paar FD Gazellenawards, gewonnen in 2009 en 2011 voor ‘snelst groeiende bedrijf van Noord-Holland’. De prijzen vinden ze niet zo belangrijk. Wim: “Een gezond bedrijf willen we, en dat hebben we.” 

Garage

In het interview maak je kennis met het echtpaar dat een sterk crosschannel kindermodebedrijf heeft weten te maken van wat in 2004 in hun garage thuis begon als een webshop met outletkleding. Wim en Carin Gerssen bouwen samen aan het bedrijf door onder meer de taken goed gescheiden te houden en vertrouwen te houden in elkaars kunnen.

Vijf loodsen

“We startten in de tijd dat het internetshoppen opkwam”, verklaart Wim het succes. “Een site bouwen was nog vrij eenvoudig, adverteren op Google nog betaalbaar.” Anno 2017 beslaat het bedrijf vijf loodsen die volgepakt staan met talloze dozen kleding van zo’n tachtig merken. En naast de webshop draaien er nu acht stenen kinderwinkels in verschillende plaatsen in Nederland en Duitsland. Naar eigen zeggen is Amazingkids het op één na grootste kindermodebedrijf van Nederland met een gemiddelde omzetgroei van 10 procent per jaar.

'Goede inkopers'

Erik Mulder, ceo van de Kinderkleding Groep, stelt in het kader bij het artikel – waar Bengels anderen uit de markt over een bedrijf aan het woord laat - dat Amazingkids een goede inkoper is. “We hebben respect voor elkaars business”, zegt hij. Michelle de Boer, key accountmanager bij Vingino, noemt het een pluspunt dat Amazingkids zowel online als offline winkels heeft en dat de klant in elke winkel zijn bestelling kan ophalen. “Daarbij heeft Amazingkids een goede merkopbouw in het midden- en hoog segment.”


Nieuwsgierig naar het volledige interview? Neem dan een abonnement op Bengels! En naast al die inspirerende verhalen van merken en collega's, biedt Bengels de nieuwste trends op het gebied van mode, interieur en kinderlifestyle!

Met een Bengels Jaarabonnement ontvang je 4 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de kindermodebranche. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor abonnees samengesteld door onze trendwatchers. Bovendien krijg je tot 40 procent korting op exclusieve evenementen als de Trenddag.