Printen

Britse ouder wil buggy van Sex and the City

LONDEN, 6 april 2009 09:00 | Eva Guldemond

Toevoegen aan Mijn Bengels

Uit online-onderzoek van Kelkoo.com in maart 2009 blijkt dat 20% van Britse ouders het belangrijk vindt dat de kleren van hun kind past bij wat ze zelf dragen. Toch consumeren ouders niet van harte, want de druk om dure spullen te kopen ervaren zij vooral als negatief.

Tweederde van de 1500 ouders in het online-onderzoek gaf aan dat zij zich geneigd voelen om dure autozitjes of andere producten te kopen voor hun kinderen. 12 Procent zegt de kinderwagen tot de statussymbolen te rekenen.

Kelkoo ziet verder de tendens dat ouders de merken volgen die celebs als Madonna voor hun kinderen kopen. Recent werd de megaster gesignaleerd met de Phil & Ted's Sport Stroller. De kosten daarvan kunnen een klein fortuin zijn. Neem bijvoorbeeld de buggy in Sex and the City, die 600 Engelse Pond kostte. Of de Bugaboo ontworpen door Paul Frank

De respondenten beklaagden zich ten slotte in het onderzoek. Zo vonden ze de buggy het meest overprijsde baby-artikel, gevolgd door babyvideomonitoren, terwijl 84% zich gebukt voelt gaan onder de sociale druk om vooral dure spullen voor hun kind aan te schaffen.