Hoe gaat het met LMTD?

AMSTERDAM, 4 oktober 2017 13:36 | Renate Zoutberg

Twee jaar geleden lanceerde Bestseller het tienermerk LMTD, een betaalbaar label dat de retailer goed moet kunnen combineren met andere tienercollecties. Hoe gaat het met de missie? “We werken er hard aan om een grote speler in dat segment te worden”, zegt accountmanager Elise Kol.

Wanneer is LMTD merk precies gestart en vanuit welk behoefte?

Elise Kol, accountmanager LMTD: ”Het team van Name It in Nederland miste een collectie voor de groep tien- tot zestienjarigen. We zagen dat er ruimte was voor en behoefte aan een merk dat volgt op ons kinderkledingmerk Name It. LMTD is in 2015 gelanceerd.”

Hoe gaat het nu?

“We zijn erg tevreden. Natuurlijk is het niet van meet af aan alleen maar goed gegaan. We zijn gestart in een lastige tijd voor kindermodewinkels, dat heeft ook op onze start invloed gehad. Maar we merken dat de markt nu opkrabbelt en positiever wordt. En we hadden in het begin een probleem met de pasvorm. “We werken voor een internationaal bedrijf en dat wilde de maten standaard houden. Maar wij merken dat de Nederlandse klant waarde hecht aan goed aansluitende kleding. Vooral de tops. Tieners zijn vaak nog zo smal en hebben zo weinig vorm, daarvoor werkt een oversized model niet. Het moet mooi aanzitten. We hebben ervoor moeten vechten soms, maar uiteindelijk kregen we de ruimte om andere pasvormen voor de Nederlandse markt alleen te ontwikkelen. De pasvorm is nu goed.”

Waar staat LMTD nu in Nederland?

“LMTD is in het hele land vertegenwoordigd in de multibrandwinkels waar de tiener graag winkelt. We merken dat de winkels met een stoerdere uitstraling met meerdere tienermerken het erg goed doen. In onze winkels van Name It heeft LMTD een eigen hoek, natuurlijk gericht op de belevingswereld van de tieners.”
 
LMTD 2

Zijn er plannen om eigen winkels te openen?

“Nee, hiervoor zijn geen plannen. Binnen Bestseller werkt ons wholesalesysteem heel goed en LMTD past heel goed bij de nu geselecteerde winkeliers die ons betaalbare merk willen kunnen combineren met andere tienerlabels.”

Wat is de kracht van het merk? 

“Tieners zijn goed op de hoogte van trends en daar spelen wij op in met sterke basics en trends. Denk: niet te uitgesproken, de juiste fit, kleuren en een stoere uitstraling. Je kan het mixen en matchen op de je eigen manier. Als we basics brengen, zorgen we altijd wel voor een kleine twist met een contrast of een toffe tekst. En met zes hoofdcollecties per jaar en de maandelijkse kortetermijncollecties kunnen we snel inspelen op de laatste trends. Ook zijn we zeer betaalbaar. Een T-shirt gaat vanaf  €12,99, een sweat €29,99, broeken vanaf €29, 99. De uitschieters zitten op €44, duurder wordt het eigenlijk niet.”

LMTD 3

Jullie werken samen met vloggers. Waarom en hoe pakt het uit?

“We willen de tieners op de juiste manier bereiken in hun eigen taal en via het juiste kanaal. Dat werkt, zien we aan het aantal reacties op social media. Momenteel werken we samen met Sam en Ella. Zij maken vlogs en posten foto’s waarop ze LMTD dragen, van de foto’s produceren wij pos-materialen die we de retailers aanreiken. Door die vlogs gaan kinderen naar de winkel en vragen naar de trui die Ella aan heeft, bijvoorbeeld. Of ze posten zelf een foto op social media met de kleding die ze hebben gekocht.”

LMTD Sam en Elle

Ella en Sam, vloggers die LMTD inschakelt voor promotie van het label.

Welke kansen ziet LMTD voor de toekomst?

“We hebben nog genoeg wensen. We zouden de collectie verder willen uitbreiden. En we willen heel graag dat onze doelgroep het cool gaat vinden om ons merk te dragen. We zouden hetzelfde succes willen behalen als Name It. Dat is nog niet aan de orde en ook niet reëel nu, Name It heeft er ook twintig jaar voor gewerkt. Maar dat is de droom.”