Agenturen organiseren Drive Inn Junior

AMSTERDAM, 21 november 2017 13:34 | Renate Zoutberg

Het einde van Market by Kleine Fabriek heeft geleid tot nog een initiatief: Drive Inn Junior. Anders dan de kindermodebeurzen Just Kidz en Sunday School, gaat de winkelier niet naar een beurslocatie, maar langs verschillende showrooms in Nederland.

Drive Inn Junior is een initiatief van drie agenturen: M-Agency, Hop Agenturen en Zoet Agenturen. In een persbericht laat Ronnie Renette van M-Agency weten dat het gaat om één dag van 10 uur tot 22 uur in januari 2018. De exacte datum wordt in december bekendgemaakt.

Bijzonder

Renette vindt het jammer dat Market is geëindigd. “Dat spijt ons enorm. Vooral voor onze klanten die iedere keer trouw bleven komen. Hierdoor ontstond het idee om opendeurdagen te houden op een bijzondere manier. Iets anders, iets speciaals, iets leuks.”

Preview

Het idee is om klanten met een routekaart langs zes locaties te laten gaan in Roosendaal, Breda, Best, Veldhoven en Waalre. Plekken die voor de retailer belangrijk zijn, meldt Renette. “Op die locaties krijgen winkeliers een sneak preview van nieuwe collecties van 66 bekende en minimaal 9 nieuwe merken.” 

Cadeaus

Deelname kost niets, behalve de reis zelf. Voor ontbijt, lunch en diner wordt gezorgd. Daarnaast worden er cadeaus uitgedeeld. Zo kunnen winkeliers een restyling van de winkel winnen als ze op minimaal twee locaties hebben bezocht. Daarnaast geven de agenten voor verschillende merken gratis orders weg. Winnende winkeliers krijgen zo de kans kosteloos een nieuw merk te proberen.

Beurzen

In september dit jaar liet de Amsterdamse kindermodebeurs Market by Kleine Fabriek weten definitief te stoppen. Er zijn hierop twee nieuwe beursinitiatieven ontstaan: Sunday School op zondag 14 januari 2018 en Just Kidz in het WFC op 28 en 29 januari 2018.