Brandkids wil internationaal

Amsterdam, 8 april 2014 13:16 | Margreet Anches

De online kindermodesite Brandkids.nl bestaat pas een jaar en heeft nu al opmerkelijke internationale ambities.

De webwinkel Brandkids.nl ging begin 2013 live met een aanbod van nieuwe, outlet en tweedehandskleding. Na Brandkids.nl en Brandkids.de (voor Duitsland, sinds oktober) introduceert de onderneming van Hans Lormans (voormalig interim commercial director van Waalwear Kids en brand director bij Noppies) en Peter Sorber, nu ook een Belgische en een Engelstalige Brandkids.com.

Outletkanaal

Brandkids verkoopt nieuwe kleding, maar is ook een outlet-kanaal voor merken en geeft consumenten de kans kleding te verkopen. Voor het laatste handelt de site de betalingen af.

Marketingbereik

De webshop is regelmatig te zien via tv-reclames en magazine-advertenties. Brandkids kreeg dan ook bij de opstart een investering van het mediaconcern SanomaVentures. Brandkids profiteerde daarbij vooral van het marketingbereik via magazines als Ouders van Nu, Jongegezinnen.nl en  Kek Mama en kennis over het web en app development, user experience en online marketing. (Bron: Twinkle magazine)