Crush Denim ontwerpt T-shirt met kids van stichting Het Vergeten Kind

amsterdam, 9 november 2016 07:00 | Renate Zoutberg

Het Nederlandse kinderjeanslabel Crush Denim gaat met kinderen een T-shirt ontwerpen voor de stichting Het Vergeten Kind. Dat gebeurt komende zondag 13 november als de trein de Sint Express kinderen ophaalt die het niet altijd makkelijk hebben. Voor hen wordt een gezellige dag georganiseerd in Amersfoort.

Komende zaterdag 12 en zondag 13 november 2016 worden weer spannende dagen voor Nederlandse kindertjes. Dan komt Sinterklaas in ons land aan en bezoekt hij verschillende plaatsen. Hij gaat onder meer naar Amersfoort. Daar stopt namelijk de Sint Express, de trein waarmee stichting Het Vergeten Kind zo'n 1.500 kinderen uit heel Nederland ophaalt voor een onvergetelijk leuke dag in Amersfoort met activiteiten en ondersteuning van verschillende bekende Nederlanders.

 

Partnership 

 

Crush Denim, het kersverse kinderlabel van Christina Fashion Agenturen, heeft een partnership met deze stichting. Als sponsor krijgen ze een eigen wagon tot hun beschikking waar ze met tachtig kids een ontwerp voor een T-shirt gaan maken, vertelt Anita Makkinje van Christina Fashion Agenturen. Dat T-shirt wordt ook in productie genomen.

 

Verwennen 

 

“De bedoeling is de kinderen een beetje te verwennen en dus geven we ook tassen en armbandjes weg”, vertelt ze. “Maar tegelijkertijd is wil de stichting laten zien wat de kinderen voor mogelijkheden hebben. Ze zitten toch vaak jaren in een leven waarin wordt gezegd dat ze niks kunnen of gepest worden en op onder meer deze manier leren ze wat ze wel kunnen en leuk vinden.”

 

Opbrengst

 

Crush Denim is vanaf de start van het label aan de stichting Het Vergeten Kind verbonden. Van elk verkocht item uit de collectie gaat een paar procent van de opbrengst naar dit goede doel. Zomer 2017 levert het kindermodemerk de eerste collectie uit.