Eurokids voegt Angel's Face toe

AMSTERDAM, 13 juli 2018 12:31 | Cintha Rood

Het Britse meisjemodemerk Angel's Face wordt sinds afgelopen maand in Nederland vertegenwoordigd door Eurokids. Bengels sprak met Marja Hartgerink, eigenaresse van het agentschap.

Angel's Face wordt het zevende merk voor Eurokids, waarom juist dit merk?

“We wilden een merk erbij dat echt opvalt. Mijn andere merken zijn klassiek en tijdloos. Angel's Face is een feestelijk merk in het midden/hoogsegment. Het is kleding die meisjes echt leuk vinden door de prinsessenlook die het ademt. Het merk startte tien jaar geleden met tule tutu's die in een doos met een vintage look werden gepresenteerd. Die zijn nog steeds een bestseller en mede daardoor is het merk wereldwijd bekend geworden. Tegenwoordig hebben ze een complete collectie met onder andere knitwear, schoenen, accessoires en een babylijn.”

Je verkoopt nu lente/zomer 2019, hoe ziet deze collectie eruit?

“Vanaf de babylijn gaat Angel's Face door tot en met maat 152. De collectie is na een decennia uitgebreid met onder andere jurkjes, shorts, T-shirts, vestjes, een badlijn, een jogginglijn, strikjes en haarbandjes. De kleding valt op door details zoals kant, gouden hartjes, satijnen biesjes, strikjes en glittertjes. Allemaal heel uitgesproken, feestelijk en sprankelend.”

Wat zijn je plannen met het merk?

“Angel's Face wordt al in Nederland verkocht, ik hoop het uit te breiden wat betreft verkooppunten. Het is een exclusief merk, daarom doel ik vooral op boetieks en speciaalzaken. Het merk doet zelf al veel aan social media, ze zijn met name actief op Instagram en Facebook. En dat is goed, want we moeten de collecties nog beter onder de aandacht brengen. Wat voor de retailer heel interessant is, is dat ze bestellers laten doorlopen waardoor je een goede voorraadpositie hebt.”

Heb je een persoonlijke favoriet?

“De tule rok is geweldig. En ook zo opvallend in die vintage doos. Door de verpakking wordt het een bijzonder totaalplaatje. En dan doel ik niet alleen op het feit dat de rok mooi staat op een meisje, de doos en de rok zijn ook eyecatchers op de winkelvloer. Die box alleen al trekt alle aandacht in mijn showroom, niet voor niets zijn er al 200.000 van verkocht!”