Frenchy: 'Het is onze bedoeling om alle prijzen onder de 40 euro te houden'

AMSTERDAM, 29 juni 2018 14:21 | Cintha Rood

In aanloop naar Sunday School spreken we met een aantal (nieuwe) merken die hun collecties tijdens de tweede editie van deze kindermodebeurs laten zien. Ook het Belgische kindermodemerk Frenchy toont deze zomer de nieuwe collectie op de beurs. Lode Roovers, mede-directeur van Independent Fashion Industries, dat Frenchy heeft ontwikkeld: "“We willen Frenchy nog bekender maken onder Nederlandse winkelier."

Wat is de achtergrond van Frenchy?

“We hebben Frenchy vorig jaar gelanceerd en het is erg succesvol gebleken in België. In Nederland werken we sinds kort samen met Inge Tenten, zij is verantwoordelijk voor de verkoop in de Nederlandse markt. We hadden gelijk al een zeer goede doorverkoop na de eerste levering deze zomer.”

Wat voor merk is Frenchy?

“Frenchy biedt heel leuke collecties tegen een scherpe prijs. We zitten in het middensegment, de leeftijd is voor kinderen tussen de acht en tien jaar. De uitstraling van het label is vrolijk, speels, onbezorgd. En zeker niet onbelangrijk: Frenchy is heel betaalbaar, wat een ontzettend pluspunt is voor de consument. De verkoopprijs voor T-shirts is rond de 20 euro, je hebt al een heel leuk jurkje voor nog geen 40 euro. Het is dan ook absoluut onze bedoeling om alle prijzen onder de 40 euro te houden.”

Wat kunnen retailers verwachten van jullie aanwezigheid tijdens Sunday School?

“We willen Frenchy nog bekender maken onder Nederlandse winkeliers. We hopen ze te triggeren tijdens de beurs, zodat ze ook op bezoek komen bij onze prachtige showroom in Vianen. Dat doen we door een kleurrijke collectie die voor zowel de jongens als voor de meisjes in zes thema's is verdeeld. Voor meisjes zijn er onder andere de thema's Playtime, No Nonsense en Safari Mist. Voor jongens zijn er thema's zoals Cool Cowboy, Speedrace en Dino Zoo. Het zijn stuk voor stuk kleurrijke, vrolijke en onbezorgde kinderthema's met een heel positieve uitstraling. Voor jongens zijn er onder andere T-shirts, bermuda's en hoodies, voor meisjes ligt de nadruk op jurkjes. Die vallen op door de ongelooflijk mooie printjes voor een relatief erg lage prijs.”

Wat zijn de toekomstplannen met Frenchy?

“Dit nieuwe merk trachten we verder uit te bouwen in Nederland. De start in België is alvast erg geslaagd, en we zijn ervan overtuigd dat ook de Nederlandse consument het product snel zal oppikken. Daarnaast willen we ook andere Europese landen warm te maken. De zomercollectie 2019 zal verder ook verkocht worden in Duitsland.”