Hoe gaat het met Ninie?

AMSTERDAM, 25 mei 2018 08:48 | Cintha Rood

Acht jaar geleden werd kindermodemerk Ninie opgericht, Bengels sprak met oprichter Judith Schoof – Van Dijl over de veranderingen die het merk heeft ondergaan, de nieuwe collectie en de toekomstplannen voor haar label.

Hoe gaat het met jullie?

“Het gaat supergoed met Ninie. Ik heb de afgelopen jaren enorm geïnvesteerd in mijn eigen kledinglijn. Ik ben er trots op dat we vanaf onze najaarscollectie 2017 de productie 100 procent hebben ondergebracht in Nederland. We werken in een prachtige showroom in het monumentale pand van het Willibrordus Business Centrum in Heiloo, waar meer dan 100 ondernemers gevestigd zijn. De oude directiekamer is omgedoopt tot Ninies hoofdkantoor. Mijn producent is gevestigd in hetzelfde pand waardoor ik hele korte en snelle lijntjes heb, die samenwerking is heel fijn. Ninie produceert nog steeds meerdere keren per jaar een nieuwe collectie en dat gaat heel snel. Onze UV colour changing jurkjes – jurkjes die veranderen van kleur zodra ze in het daglicht komen – waren binnen drie weken geproduceerd, gefotografeerd en online gezet.”

Wat waren de grootste veranderingen sinds de oprichting?

“We starten met meerdere collecties van verschillende fair trade merken en een hele kleine eigen kledinglijn. Ik begon met 3 T-shirts, 1 legging en spijkerrokjes. Mijn eigen kledinglijn is inmiddels uitgebreid met jurkjes, shorts, jumpsuits en vestjes. Daarnaast is de webshop drie jaar geleden compleet vernieuwd waardoor de zoekfuncties zijn verbeterd en de webshop overzichtelijker is geworden voor klanten. We waren veel te vinden op grote beurzen zoals de Libelle Zomerweek en de Margriet Winterfair, daar zijn we mee gestopt en we zijn 100 procent online gegaan.”

Wat is de kracht van het merk?

“Onze continu wisselende collecties. Er worden niet meer dan 100 stuks gemaakt per stofsoort zodat klanten echt unieke producten kopen. Ontwerpen en productie vinden daarnaast van A tot Z plaats in Nederland. Ik krijg best veel input en vragen van klanten, we doen echt ons best om aan alle wensen te voldoen.”

Hoe actief is Ninie online?

“Ik ben dagelijks uren bezig met Instagram, Facebook, Google, Twitter, Pinterest en Youtube. We zien een verschuiving van Facebook naar Instagram, vandaar dat ik daar nu veel meer mee bezig ben. We hebben samenwerkingen met bloggers die voor ons reviewen, daar zijn we superblij mee. Ik sta sowieso open voor allerlei leuke ideeën en samenwerkingen. We hebben bijvoorbeeld laatst een gave dag gehad met een klant die in de watten gelegd werd met onder andere een fotoshoot en een gave nieuwe outfit. Dat was een groot succes. Ik vind het belangrijk om te laten weten waarom Ninie Ninie is en waar ik voor sta. Hippe, eerlijk geproduceerde kleding met veel kleur. Zoals ik het zelf vaak zeg: 'Ninie kinderkleding, for happy girls who love to live colourful'.”

Zijn er plannen om de grenzen over te gaan?

“Onze plannen zijn om uit te breiden naar Duitsland, maar daarvoor hebben we een nieuwe shop nodig omdat de regelgeving anders is dan in Nederland. Onze toekomstplannen zijn om uiteindelijk uit te breiden naar het buitenland. In Nederland hebben we plannen met mijn tweede webshop www.meisjesmaillots.nl. We willen naast meisjesmaillots.nl meerdere webshops openen. Bovendien zullen we in 2019 een nieuwe webshop bouwen die nog beter aansluit op de wensen van onze klanten. Met Ninie is mijn droom werkelijkheid geworden. Ik startte 8 jaar geleden en elke dag voelt nog altijd als een feestje. Ik ben superblij met alle leveranciers waarmee ik samenwerk en met alle leuke klanten die al jaren bij mij hun Ninie-kleding kopen.”