Janneke Wintermans voegt My Brand toe aan het portfolio

AMSTERDAM, 7 december 2018 09:46 | Cintha Rood

Vanaf 1 januari 2019 start Janneke Wintermans Agenturen een samenwerking met het Nederlandse merk My Brand.

Het agentschap gaat de ontwikkeling van de kinderlijn op zich nemen voor de Benelux. Daarnaast wordt het bedrijf verantwoordelijk voor de verkoop van de wintercollectie 2019, de opvolging van leveringen en de verkoop van de voorraad van de zomercollectie 2019, het retourenbeleid en de administratieve kant van het merk. Bengels sprak Janneke Wintermans over deze toevoeging.

Hoe is de samenwerking tot stand gekomen?

“My Brand heeft me benadert om de samenwerking aan te gaan. De firma heeft besloten om hun werkwijze te veranderen en moet daarom de aandacht richten op hun organisatie. Ze hebben mijn hulp nodig om de kinderafdeling te organiseren.”

Wat voegt My Brand toe aan het assortiment?

“Het merk is erg goed van pasvorm en kwaliteit en wordt in menig winkels naast mijn huidige merken verkocht.”

Wat zijn de USP's van het merk?

“De collectie is heel divers en past zich aan op de trend van het moment. De kwaliteit en pasvorm zijn een van hun sterkste punten. Je kunt de collecties als gewaagd en stoer omschrijven. Kinderen die My Brand dragen durven uniek te zijn in hun kledingkeuze en smaak.”

Op welke manieren werkt My Brand samen met de retailer in Nederland?

“Hun fotomateriaal wordt gedeeld met de retailers. Ander POS-materiaal wordt per aanvraag gemaakt. Verder zorgen zij vanuit het hoofdkantoor voor de PR, onder andere via social media.”

Wat kunnen we van de wintercollectie 2019 verwachten?

“Deze collectie word in januari 2019 bekendgemaakt, maar ik verwacht stoere spijkerbroeken, mooie slanke T-shirts en sweaters. Deze collectie zal weer zo divers zijn dat iedereen z'n eigen draai erin kan vinden.”