KMDB Clothing start samenwerking met Jep! Agenturen [interview]

AMSTERDAM, 1 juni 2018 12:08 | Rik de Langen

Kindermodemerk KMDB Clothing is een samenwerking aangegaan met Jep! Agenturen. Priscilla Toppers, directeur van KMDB Clothing: "KMDB is uitgegroeid tot een stoer, unisex streetwearmerk.”

Wat is de achtergrond van KMDB Clothing?

“We bestaan nu bijna 2,5 jaar, destijds begon ik als webshop. Naast de producten die ik inkocht ontwierp en bedrukte ik zelf ook shirts. Langzamerhand groeide ik uit naar een eigen merk, en sinds een jaar ben ik gestopt met de inkoop van andere merken. Dat is heel natuurlijk gegroeid, ik kreeg af en toe aanvragen voor mijn eigen ontwerpen van andere webshops, daarom richtte ik een wholesale tak op. Maar ik kreeg steeds meer leuke ideeën, eerst voor een baggy harembroek, toen een vestje en daarna een shirtje. Het werd zo leuk en ik kon m'n creatieve ei zo goed kwijt dat ik besloot er helemaal voor te gaan. KMDB is uitgegroeid tot een stoer, unisex streetwearmerk.”

Waarom de keuze voor een samenwerking met Jep! Agenturen?

“Dat was een kwestie van toeval. Dit jaar stond al in het teken van meer richting wholesale te gaan, maar het kwam er door de drukte maar niet van. M'n tijd ging in allerlei andere zaken rondom het bedrijf zitten. Vorig jaar stond ik in november op de We are Pregnant beurs en iemand van Jep! Agenturen zag mij daar. Toen ik afgelopen februari op de 9Maandenbeurs stond sprak hij me aan. Ik had er eerder nog niet over nagedacht om zo'n samenwerking aan te gaan. Daarna is het heel snel gegaan, zij hadden vlak na de 9Maandebeurs allerlei beurzen op planning staan en namen KMDB gelijk mee.”

Hoe is dat bevallen?

“Ik heb er 25 winkels bij in drie maanden, waarvan een paar nu alweer aan het orderen zijn. Jep! heeft al een klantenbestand en ze zijn continu op pad met al hun merken. Dus ik hoef zelf niet nieuw ergens binnen te komen. En heb ik een winkel op het oog, dan nemen zij contact met ze op. Dat bevalt heel goed, zeker nu orders binnenkomen en ik te maken krijg met zaken zoals een nieuw voorraadbeheer of de voorbereidingen voor nieuwe collecties. Daar gaat zo veel tijd in zitten dat ik besef dat ik het nooit zonder een agentschap had gekund.”