Kidscase stopt ermee

AMSTERDAM, 3 mei 2019 16:40 | Cintha Rood

Twee decennia geleden werd kindermodemerk Kidscase in een klap gewild bij ouders die niets van tuttige, mierzoete kleuren en prints wilden weten. Ondanks de eerdere successen, valt nu toch het doek voor het merk.

Deze week legden eigenaren Merel Verbrugge en Jacqueline van Nieuwkerk in een interview met RTLZ uit dat het echt niet meer ging. De laatste collectie ligt momenteel in de winkel en dan stopt het duo met hun kindje.

Hoogtepunt

Het afscheid werd in januari van dit jaar al genomen. De redenen waren het uitblijven van investeerders, de veelal sluitende kindermodewinkels, de concurrentie van gelijksoortige merken zoals Soft Gallery en Bobo Choses en het gebrek aan orders. Op het hoogtepunt – tussen 2010 en 2015 – had Kidscase 5 man personeel in dienst, ook de opening van de webshop in 2013 liet positieve cijfers zien.

Dalende cijfers

Tussen 2015 en 2018 daalde de omzet echter met zo'n 60 procent. Ook de overname door modebedrijf Brands Works bleek geen oplossing. “We konden niet echt meeliften qua marketing of productie. Daarvoor deden wij echt iets anders”, vertelt Van Nieuwkerk. Momenteel hoopt het duo om in de toekomst samen een nieuw zakelijk avontuur te beginnen. Of dat een avontuur in de kindermodebranche wordt is vooralsnog onduidelijk.