Kind + Jugend: inspiratie en netwerken

AMSTERDAM, 4 september 2019 17:20 | Cintha Rood

Van 19 tot en met 22 september vindt kindervakbeurs Kind + Jugend plaats in Keulen. Bengels sprak met directeur Jörg Schmale over deze najaarseditie.

Waarom moeten Nederlandse retailers Kind + Jugend bezoeken?

“Kind + Jugend is niet alleen het belangrijkste en meest internationale, zakelijke communicatieplatform van de baby- en peuterindustrie. Het is ook 's werelds meest inspirerende evenement van deze branche. Dit jaar hebben we de nieuwe Start-up area opgezet die jonge, internationale bedrijven de mogelijkheid biedt om zich te presenteren. Hier worden zestien labels uit zes landen gepresenteerd. Hun producten gaan van een duurzaam luiersysteem via digitale meetapparatuur voor kinderopvang tot exclusieve accessoires voor moeders en kinderen, evenals kindermeubels om te leren en te spelen. Tegelijkertijd richten we ons meer op duurzaamheid, dat een groeiende trend is. Kind + Jugend biedt de textielfabrikanten dit jaar voor het eerst een speciale listing service.”

Waarom blijven vakbeurzen zoals Kind + Jugend relevant?

“De industrie van baby- en peuterspullen evolueert voortdurend. Een retailer die op de hoogte wil blijven, moet naar beurzen zoals de onze komen. Nergens anders vind je zo'n uitgebreid overzicht van trends. Iedereen die deel uitmaakt van deze branche mag de kans niet missen om informatie uit de eerste hand te halen en directe contacten te leggen met zakenpartners en onderscheidende nicheleveranciers.”

Hoe zie je de toekomst voor de beurs?

“Onze beurs brengt de branche samen als het gaat om de kledingindustrie voor baby's en peuters. We bieden een bijna volledig overzicht van de nieuwste trends en producten voor de eerste levensjaren. Om Kind + Jugend op dit hoge niveau te houden, werken we voortdurend aan ons concept door toekomstige trends te identificeren die we kunnen opnemen in de beurs en in het evenementenprogramma. Het is daarnaast een uitdaging om nieuwe klanten aan te trekken. We zijn hier al erg actief mee bezig en breiden onze wereldwijde database uit, bieden een specifieke netwerkgemeenschap en we werken hard om onze services, virtueel en echt, te blijven verbeteren.”