Kindermodemerk Tumble 'n Dry gaat zelfstandig verder met nieuwe investeerder

AMSTERDAM, 16 november 2018 16:28 | Rik de Langen

Een jaar na de overname door Brand Retail Group heeft het kindermodemerk Tumble 'n Dry opnieuw een nieuwe eigenaar. Het gaat nu zelfstandig verder met de hulp van een investeerder. "Tumble ’n Dry is een mooi voorbeeld dat je ook in een moeizame markt stappen vooruit kan zetten."

In november 2017 werd Tumble 'n Dry, toen onderdeel van de Varova Fashion Group, overgenomen door de Brand Retail Group. Samen met Open32 en Sissy-Boy. De merken Gsus, JC Rags, Less en Ontour werden afgestoten. Maar een jaar na de overname wordt ook Tumble 'n Dry verkocht.

Investeerder

De nieuwe eigenaar is investeringsmaatschappij Wijkermeer Investments. Zij hebben met de Brand Retail Group een akkoord bereikt over de overname van kinderkledingmerk. Het in 2007 opgericht merk gaat als zelfstandig opererende onderneming verder; Wijkermeer Investments zal Tumble ’n Dry ondersteunen in deze nieuwe positie, zo meldt de nieuwe eigenaar in een persbericht.

Mooi voorbeeld in moeizame markt

Rob Zwanenburg, partner bij het in 2015 opgerichte bedrijf, zegt in het persbericht: “Tumble ’n Dry is een mooi voorbeeld van een onderneming die laat zien dat je ook in een moeizame markt stappen vooruit kan zetten. Zo heeft Tumble haar omzet de afgelopen vier jaar weten te verdubbelen, is de collectie verbreed en zien we online en internationaal interessante ontwikkelingen.”

Dagelijkse leiding

Wijkermeer Investments richt zich op lange termijn-investeringen in middelgrote Nederlandse ondernemingen.  Het werkt nauw samen met haar portefeuillebedrijven. Afhankelijk van de situatie en de behoefte van het management kan dat een adviserende of meer actieve rol zijn. Bij Tumble ’n Dry zal Rob Zwanenburg, die een achtergrond heeft in fashion, de dagelijkse leiding op zich nemen.

Mode-achtergrond

Die achtergrond blijkt wel uit het LinkedIn-profiel van Zwanenburg, tussen 1994 en 2004 was hij directeur/eigenaar bij Marlies Dekkers wholesale. Verder is hij nog betrokken bij broekenmerk Para Mi en sieradenmerk Ti Sento Milano. 

Brand Retail Group

De Brand Retail Group is een portfoliobedrijf van Standard Investment en bestaat na de verkoop van Tumble ’n Dry nog uit modeketen OPEN32 (met 60 winkels in Nederland en België) en mode- en lifestylemerk Sissy-Boy (40 winkels in de Benelux).