Kindermodemerk Levv voegt jongens- en babylijnen toe

AMSTERDAM, 31 juli 2018 10:42 | Cintha Rood

Meisjesmodemerk Levv Girls is vorige week voor het eerst uitgeleverd aan retailers en ligt sinds een paar dagen in de winkels. Voor zomer 2019 is de komst voor Levv Boys en Little Levv ook al aangekondigd. Bengels sprak met Aafke Blok, accountmanager van Levv Labels.

Hoe is Levv Girls ontstaan?

“Zowel Levv als kindermodemerk Quapi vallen onder Style Labels. Monique van der Staay, eigenaar van Style Labels, wilde graag een nieuw merk. Iets helemaal anders dan Quapi omdat ze nog zo veel andere, leuke ideeën heeft. Zo is Levv Girls ontstaan. Het label start bij maat 116 en is bedoeld voor meisjes van 6 tot en met 16 jaar. Het is een middensegment label met een marge van 2.4 en dus echt gericht op het wat grotere meisje.”

Hoe typeer je Levv Girls?

“Wij zeggen: rock met een touch of glam. Een knipoog naar de volwassen vrouwenmode, maar het meisje is absoluut nog aanwezig in de uitstraling van de collectie. We gebruiken als materialen onder andere lurex, PU en travel: dat laatste is in volwassen vrouwenmode een grote hit. Dat is dan ook wat we doen; we spelen in op volwassen trends. In de allereerste collectie zit travelkwaliteit, blush kleuraccenten, fluffly en lurexaccenten. De eerste levering bestaat onder andere uit poederroze met grijstinten en blush, de tweede levering in augustus wordt gekenmerkt door donkerblauw, mint en zilver en in september is de collectie hoofdzakelijk zwart, lurex en goud.”

Zomer 2019 kunnen retailers nu dus ook Levv Boys verkopen. Vanwaar deze toevoeging?

“Allereerst zijn er voor jongens veel minder modemerken. En we kregen van veel klanten te horen dat ze zochten naar jongenskleding met een clean look. Voor de jongensmode maken we onder andere gebruik van scuba, minimalistisch artwork, een hip streepje en gewatteerde jasjes. Je ziet maximaal drie kleuren terug in de collectie en de materialen zijn speels maar clean en rustig; dat willen de grotere jongens. Net als bij Levv Girls zijn details en materialen erg belangrijk. We werken voor zomer 2019 veel met donkere kleuren, ook met zwart. Niets is rechttoe, rechtaan. De polo bestaat bijvoorbeeld uit rijke stoffen, het T-shirt heeft een ritsje aan de zijkant. En in alle lijnen wordt de dubbele V van onze merknaam verwerkt.”

En dus ook een babylijn: Little Levv. Waarom, naast Quapi, nog een babylabel?

“Met Little Levv proberen we stoere mama's te bereiken. De moeders die Levv Boys en Levv Girls leuk vinden, zijn ook weg van Little Levv. Ook hier zie je veel softe kleuren zoals poederroze en donkerblauw, maar ook een klassieke streep. Momenteel zijn we een newborncollectie aan het ontwikkelen, dus er komt nog een uitbreiding wat betreft het baby-assortiment.”

Hoe is Levv ontvangen tot nu toe?

“De eerste reacties zijn goed en over verkooppunten mogen ze zeker niet klagen, voor alleen al Levv Girls hebben we deze winter zo'n 170 verkooppunten gevonden. Retailers geloofden gelijk in het merk toen ze de eerste items zagen. Mooie verkooppunten zoals dBijenkorf en Van Tilburg staan hoog op ons lijstje, hun luxe uitstraling past zeker bij Levv. Verwachtingen zijn hoog en de mensen verwachten veel van ons. Vanaf deze week is het aan de eindconsument om ons te ontdekken. Daar heb ik het volste vertrouwen in.”