'Met Anarkid geven ouders hun coolheid door aan hun kinderen'

AMSTERDAM, 22 juni 2018 14:03 | Cintha Rood

In aanloop naar Sunday School spreken we met een aantal (nieuwe) merken die hun collecties tijdens de tweede editie van deze kindermodebeurs laten zien. Ook het Australische merk Anarkid toont deze zomer de nieuwe collectie op de beurs. Bengels sprak met Dominique Perri, sales en marketing director van het merk.

Hoe is Anarkid gestart?

“Dat was zo'n vijf jaar geleden. Grafisch ontwerper Kelli Milne startte met Anarkid als organic babylabel. Kelli nam de sprong van de wereld van digitale media naar de wereld van babymode. Sinds dat moment is het merk uitgegroeid tot label dat verkrijgbaar is in tien landen werelwijd, waaronder de Verenigde Staten, Singapore, het Verenigd Koninkrijk en natuurlijk Nederland. Inmiddels zijn er drie fulltimers in dienst en hebben we de matenrange opgeschroefd naar acht jaar, er waren namelijk een heleboel aanvragen voor grotere maten vanuit de consument.”

Wat zijn de unique selling points van Anarkid?

“Oorspronkelijk werd Anarkid bekend om de verantwoorde productie, GOTS-gecertificeerde fabrieken en duurzame materialen. Dat doen we allemaal nog steeds, alleen gaan we dit seizoen terug naar de esthetiek waar we vijf jaar geleden mee begonnen. Die draait om de liefde voor kunst, vrij denken en een klein beetje anarchie.”

Wat zijn de best verkopende items van Anarkid?

“Onze pocket baggies waren het afgelopen seizoen populaire styles. Onze miniklantjes houden van de zachtheid en het comfort van deze items. Ouders vallen voor de coole look.”

Wat laten jullie zien tijdens Sunday School?

“Met de Mosh Pit lente-zomercollectie 2019 herleven ouders hun jeugd en geven die coolheid daarvan aan hun eigen kroost. Iedereen heeft zo z'n jaren die je hebben gevormd als persoon, die iets hebben ontwaakt en passie in je leven hebben doen ontstaan. Voor de ontwerpers van Anarkid was dat het tijdperk van de bands Nirvana en Sonic Youth. Jaren waarin ze hun uren doorbrachten in kamertjes met hun bands, opgaan in de muziek en de bijbehorende atmosfeer. Het rauwe van mosh pits tijdens concerten en rockmuziek. Het ontwikkelen van echte vriendschappen, gebroken harten, het rijden in oude auto's en nachtenlnag opblijven om mix tapes te maken. We lachten, hadden lief en zongen de longen uit ons lijf. Jaren waarin we onszelf uit hebben gevonden.”

Waarom de keuze voor Sunday School?

“We zijn erg beschermend als het om ons imago gaat. Daarom hebben we de Nederlandse beurzen vergeleken, waarna we erachter kwamen dat Sunday School het beste in lijn ligt met wat we willen uitstralen.”

Wat zijn de plannen met Anarkid?

“Momenteel willen we ons merk uitbouwen op de Europese markt door onder andere te werken met influencers, retailpartners en de media. Tot nu toe krijgen we supergoede reacties dus we kijken uit naar de officiële collectielancering van Mosh Pit.”

Meer informatie:

Jeroen Hollestelle
+31 6 5116 9333