Net-a-Porter en Gucci onthullen online kindermodepop-up

AMSTERDAM, 13 juli 2018 12:36 | Cintha Rood

Het van oorsprong Britse, online modebedrijf Net-a-Porter zet met de nieuwe pop-up store de eerste stappen op het gebied van kindermode.

De nieuwe kindermodecollectie die tijdens de pop-up wordt gepresenteerd is – net als de volwassen collecties van het Italiaanse modehuis – kleurrijk en hier en daar herkenbaar aan de eclectische huisstijl, inclusief de rood/groene streep. Daarnaast komt het Gucci-logo terug in de kindercollectie, naast opvallende features zoals dierenprints, roze feestjurken, geborduurde hoodies en playsuits met een bloemenprint. De collectie omvat kleding voor baby's en jongens en meisjes tot twaalf jaar, plus een aantal unisex items.

Nieuw begin

Alison Loehnis, president bij Net-a-Porter en de jongere online mannenmodewebshop Mr Porter zegt hierover: “De kinderkleding pop-up van Net-a-Porter is een spannend moment voor ons. Het is onze eerste stap in deze categorie en we hebben daarvoor een perfecte partner in Gucci gevonden. Met ook nog een Mr Porter kindermodeproject in wording zien we dit als een echt nieuw begin van iets heel bijzonders.”

Fantasie tot leven

De pop-up gaat maandag 16 juli live en zal zes weken open blijven. De bijbehorende campagne heeft als thema The Imagination Booth, waarbij een groepje kinderen een antiek fotohokje ontdekken dat hun fantasieën tot leven brengt. Dit alles wordt geïllustreerd door animaties en Gucci-motieven.