Nieuw: LemonadeAmsterdam

Amsterdam, 3 februari 2016 19:12 | Cintha Rood

Niet alleen is het kersverse kledingmerk LemonadeAmsterdam voor een groot deel unisex, het is ook nog eens geschikt voor zowel volwassenen als kinderen. Bengels sprak met Nathalie Klok, ontwerpster van het merk.

Wat is LemonadeAmsterdam (LA) precies?

 

“LA is een beginnend modemerk. We maken kleding en ontwerpen en laten in deze allemaal in Nederlandf produceren. Een deel daarvan is kindermode. Twee jaar geleden is LA ontstaan. Ik wilde creëren en maakt kussens van oude kleding, daar maakte ik woonaccessoires zoals kussens van. Van daaruit is kleding voor kinderen ontstaan. Via Instagram is de kleding toen opgepikt.”

 

 

Hoe ging dat?

 

“We werden via Instagram benaderd om modeshows in New York en Miami te geven met de kleding. Dat was leuk, maar ik ging nadenken waar ik heen wilde met het merk. Nu staat het voor – zoals wij dat noemen – urban wear: dat is comfortabele kleding voor de hele tribe: van moeders en vaders tot tieners en kleinere kinderen. Kleding die het hele seizoen gedragen kan worden.”

 

 

Hoe zit de collectie in elkaar?

 

“Een trui kan door iedereen gedragen worden. Zelf heb ik bijvoorbeeld vier kinderen, die dragen allemaal dezelfde trui. Een deel van de collectie is genderneutraal gemaakt, dat doen we door middel van het simpel ogende design. We willen dat zo'n trui ook naar een sollicitatiegesprek aan kan om de heel traditionele denkwijze door te breken. Dit kan met onze items omdat het mooie kwaliteit is en handgemaakt.”

 

 

Hoe werk je samen met de retailer?

 

“Nu werken we bijvoorbeeld met Wijs West in Amsterdam, daar komt een aantal items te hangen die specifiek bij het winkeltje passen. Retailers hoeven niet de hele collectie af te nemen, we gaan met ze in gesprek. Zo hangen in Kleedvermaak in Leiden onafgewerkte T-shirts, die passen bij hun vintage concept. Dat nadenken in samenwerking met de retailer is volgens mij de toekomst.”

 

 

Wat zijn de toekomstplannen met LA?

 

“We willen met kleinere winkels een samenwerking aangaan, wat past bij ze en hoe kunnen we de consument beter bedienen? Qua merk willen we verder doorgaan met het maken van urban wear, comfortabele kleding die hele jaar gedragen kan worden. Kleding die voor iedereen geschikt is.”

 

Lemonade Amsterdam 2

 

Lemonade Amsterdam 3