Nieuw agentschap: Little Lilly Agency

AMSTERDAM, 19 juli 2019 14:18 | Cintha Rood

Twee maanden geleden gingen de deuren van Little Lilly Agency (LLA) open. Bengels sprak met eigenaar Anna Frederikze over haar merken en het DNA van haar agentschap.

Hoe is het idee voor een eigen agentschap geboren?

“Ik doe dit samen met Albert Leendertse, we hebben samen Management, Economie en Recht gestudeerd in Rotterdam. We liepen altijd al met het idee dat als de kans zich zou voordoen, we samen iets wilden opzetten. Albert en ik vullen elkaar goed aan, communicatie en sales zijn mijn sterke kanten en hij is de man van de cijfers. Zelf heb ik drie jaar voor een agentschap gewerkt en wilde heel graag een eigen bedrijf, ik voel me erg thuis in de kindermodebranche. Dit is onze kans om mooie merken op de kaart te zetten in Nederland.”

Hoe omschrijf je de merken die je met LLA voert?

“Onze slogan is 'brands that make you smile', van de producten moet je blij worden; ze zijn van hoge kwaliteit en doen niet te veel pijn in de portemonnee en je moet ze met een gerust gevoel aan kinderen kunnen geven. We gaan voornamelijk voor organic merken: hip en met een goede marge maar zo geproduceerd dat er met respect voor mensen en natuur is gewerkt. Dat zijn toch wel een paar van de belangrijkste eisen. In totaal hebben we nu drie merken en we zijn aan het bekijken of we er daar een of twee bij kunnen doen.”

Wat kun je vertellen over de merken die je nu voert?

“Het eerste merk is Filibabba, een Deens hoogsegment home- en lifestylemerk voor kinderen. Van de zomer worden fopspeentjes, bijpassende koordjes en activity speelgoed aan hun assortiment toegevoegd. Het design is uniek en supermooi en spreekt tot de verbeelding van kinderen, het heeft een heel eigen look en feel. By Lille Vilde is een klein merkje dat richt zich voornamelijk richt op eetgerei en slabbetjes. Het siliconenmateriaal dat ze gebruiken is heel zacht, het voelt niet plastic aan en het vaak duurzame design is heel eigen en van hoge kwaliteit. En het leuke aan dit merk is dat ze alleen iets produceren als het iets toevoegt aan de huidige markt. Walkiddy is het derde merk, een Duits label met Turkse roots van heel hoge kwaliteit. Hun hele productieketen is in eigen beheer, het is een echt familiebedrijf dat bestaat uit meerdere generaties; ze weten dus heel goed hoe je aan de mooiste stoffen komt.”

Waarom moeten retailers bij LLA zijn?

“We voeren allemaal nieuwe merken, het is leuk voor je klant om vernieuwing in het assortiment aan te brengen. En we houden de service hoog; we reageren snel, de afhandeling moet correct verlopen en we nemen alle communicatie serieus. Als de markt iets aangeeft spelen we daarop in zodat we zo veel mogelijk aan elkaars verwachtingen kunnen voldoen.”