Nieuw hoofdstuk voor Pien & Mats

AMSTERDAM, 10 mei 2019 19:13 | Cintha Rood

Kindermodewinkel Pien & Mats in Borne is onlangs verhuist naar een gloednieuw pand. Bengels sprak met eigenaar Corine Munsterhuis.

Hoe ben je de kindermodebranche ingerold?

“Na jaren in de reisbranche te hebben gewerkt werd het tijd om mijn droom waar te maken: een eigen kinderkledingwinkel. Al jaren wilde ik graag een winkel waar je net even iets anders kunt kopen of kleding die net even iets hipper is dan elders. Het stylen van mensen en klanten adviseren is echt mijn ding. Dat avontuur begon 8 jaar geleden.”

 

Vanwaar de verhuizing?

“Onze klantenkring en het aanbod in de winkel werden steeds groter en na acht jaar was het ook tijd voor verandering. We waren letterlijk uit ons jasje gegroeid. We verkopen inmiddels namelijk ook veel tienermerken zoals Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Levi’s en Nik en Nik. Wil je tieners bereiken dan moet het anders: hipper, stoerder en ruimer. Verhuizen was de enige optie en stilstaan is geen optie voor mij.”

 

Hoe bevalt de nieuwe stek?

“Voorin de winkel oogt alles industrieel met een volwassen look. In het midden van de winkel kan er gepast worden. Klanten kunnen plaats nemen aan de koffiecorner en er is een plek voor tieners om te chillen. In het Scandinavisch ogende deel zit een babycollectie, een speelhoekje voor de allerkleinsten en aan de andere kant vind je wederom kleding tot en met maat 152. En er is een toilet aanwezig met een verzorgingskussen. De inrichting heb ik zelf bedacht, dat is ook een hobby van mij. Met hulp van IM Interieur en RS Interieurbouw is het eindresultaat een eigentijdse winkel geworden waar ik erg blij mee en trots op ben.”

 

Wat zijn de toekomstplannen met Pien & Mats?

“Op het gebied van social media wil ik me nog meer gaan verdiepen. Daarnaast wil ik meer events in de winkel organiseren. Mijn motto is: als je iets wilt dan moet je ervoor gaan, het komt niet vanzelf aanwaaien maar met goede voorbereiding, hard werken en doorzettingsvermogen komt het meestal goed. En daarin blijven de beleving, mezelf blijven onderscheiden, de gunfactor en een persoonlijke benadering voor mij erg belangrijk.”