Nieuw merk: Ronizo

AMSTERDAM, 26 juli 2019 10:47 | Cintha Rood

Kindermodemerk Ronizo is sinds kort een gloednieuwe speler op de kindermodemarkt. Bengels sprak met Nick Rana van JND Brands, dat het merk heeft ontwikkeld.

Hoe onderscheidt Ronizo zich van andere kindermodemerken?

“Het eerste wat Ronizo bijzonder maakt is onze manier van werken met de fabrikanten. We hechten veel waarde aan transparantie in de productieprocessen. Verder onderscheiden we ons door in te spelen op de vraag van high fashion kindermode met een stoere en volwassen look, door korter op de trends te zitten en onze leveringen af te stemmen op de vraag van retailers. Tieners zijn erg trendgevoelig, waardoor het belangrijk is voor retailers om de juiste items op het juiste moment te hebben. Doordat er veel vraag is naar bijsturen in het seizoen spelen we daarop in met korte termijncollecties. We combineren fast fashion met duurzaam produceren.”

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie?

“De jongens- en meidencollecties van Ronizo zijn geïnspireerd op de laatste trends. Ze zijn vernieuwend, comfortabel en hebben een volwassen look. Ze bestaan onder meer uit T-shirts, jurkjes, broeken, sweaters en vesten met inspirerende prints en trendy kleuren die met elkaar goed te combineren zijn. Naast stoere en comfortabele items is er ook ruimte voor nette en feestelijke kleding, zoals overhemden met dessins of feestelijke jurkjes. Voor de collecties wordt veel gebruik gemaakt van natuurlijke en eco-vriendelijke stoffen zoals linnen, katoen, viscose en tencel. De matenrange loopt van maat 128 tot en met maat 176. Deze collectie wordt al zeer goed ontvangen door de retailers; de wintercollectie is al door meer dan 60 Nederlandse winkels ingekocht.”

Waarom moeten retailers voor Ronizo kiezen?

“Wij zijn duurzaam maar blijven goed betaalbaar. Verder werken we zeer nauw met retailers door te luisteren naar hun wensen en door mee te denken over wat consumenten zoeken. Omdat we nieuw op de markt zijn hebben wij veel gesprekken gehad met retailers over wat zij zochten, deze feedback hebben we gebruikt om een sterke collectie neer te zetten. Ook krijgen retailers direct bij levering de productfoto’s, de sfeerfoto’s en het winkelpromotiemateriaal zodat ze bij levering gelijk kunnen verkopen.”

 

Meer info: tel. 06-24088899, info@ronizo.eu