Nieuwe accountmanager voor Indian Blue Jeans

AMSTERDAM, 26 april 2018 13:52 | Cintha Rood

Vanaf 1 mei gaat Tess Wilson aan de slag als nieuwe accountmanager voor kindermodemerk Indian Blue Jeans. Bengels sprak met haar over deze nieuwe uitdaging: "Ik vind het van groot belang om mijn klanten beter te leren kennen."

Waarom Indian Blue Jeans? 

“Vier jaar geleden ben ik de kindermodebranche ingerold. Sindsdien heb ik veel passie gekregen voor kindermode en zou ik voorlopig niet anders meer willen. Kindermode is speels en creatief en ik heb te maken met fijne klanten. Zowel Indian Blue Jeans als Flint Brands spreken me aan. Ik vind het erg belangrijk om affiniteit te hebben met een merk. Dit is met Indian Blue Jeans zeker het geval: het is een stoer en dynamisch, dat past bij me. Daarnaast was er gelijk een klik tijdens het kennismakingsgesprek met eigenaar Stefan Flint, de sfeer is heel aangenaam. Dat is ook wat ik van klanten hoor over Flint Brands, en daar hecht ik veel waarde aan.” 

Wat houdt je functie in? 

“Als accountmanager zal ik tijdens het verkoopseizoen de collectie verkopen aan klanten vanuit de showroom in Den Haag. Na het verkoopseizoen ben ik veel onderweg naar klanten om de relatie te onderhouden en ondersteun ik ze waar nodig. Daarnaast bezoek ik potentiële klanten en kijk ik hoe het portfolio meer uitgebouwd kan worden. Natuurlijk zal ik ook aanwezig zijn op SundaySchool 1 juli.” 

Hoe onderscheidt Indian Blue Jeans zich volgens jou? 

Denim is natuurlijk het unique selling point van Indian Blue Jeans. De jeans hebben een goede kwaliteit en een top pasvorm. Daarnaast speelt Indian Blue Jeans goed in op de trends en wordt ieder detail tot in de kleinste puntjes uitgewerkt. Het is een heel stoer merk, met voor ieder kind wat wils. De doorverkoopcijfers geven aan dat het erg commercieel is.” 

Wat is je plan de campagne? 

“Allereerst vind ik het belangrijk om het merk nog beter te leren kennen. Indian Blue Jeans heeft naast een mooie collectie een geweldig jeanspakket, daar wil ik alles van weten zodat ik de klant nog beter informeren. Daarnaast vind ik het van groot belang om mijn klanten beter te leren kennen en per klant te kijken hoe we kunnen groeien. Ik zie op dit gebied nog heel veel mogelijkheden.”