Nieuwe boost voor tassenlabel Pick & Pack [interview]

AMSTERDAM, 30 maart 2018 13:52 | Cintha Rood

Het Zweedse kindertassenlabel wordt, als het aan distributeur Bag in Business ligt, binnen de kortste keren nog zichtbaarder op de Nederlandse markt.

Pick & Pack was al te koop in Nederland, maar het merk kan volgens Nieuwenhuis de nodige extra aandacht gebruiken. Daarom krijgt het label de komende maanden een flinke boost op onder andere social media. Bengels sprak met Bag in Business' international accountmanager Laura Nieuwenhuis.

 

Waarom heeft Pick & Pack die boost nodig?

“Bag in Business distribueert al 20 jaar tassenlabels zoals Kipling, Björn Borg, Converse en Pip Studio. Pick & Pack hebben we jaren geleden in Nederland geïntroduceerd, de afgelopen paar jaar zat het bij een agent. We merkten dat het label niet het platform of de zichtbaarheid kreeg die het verdient. De klanten die de producten verkopen doen dat heel goed, maar er zijn ook retailers die het niet kennen. Aan mij de taak om dat te veranderen.”

 

Wat kun je vertellen over het label?

“Pick & Pack is een hoogsegmentmerk uit Zweden, de verkoopprijzen liggen tussen de 29,95 en 45 euro en het is uit voorraad leverbaar. De rugtassen zijn de belangrijkste producten in de collectie en worden het meest verkocht. Er zijn ook trolly's, die zijn supergoed: echt van Samsonite kwaliteit. En er zijn heel leuke portemonnees en toilettasjes, maar de rugtassen staan echt op nummer één, daar is gewoon de meeste vraag naar. Het is een heel vrolijk merk, en hoewel er in december een aantal schattige printjes bij zijn gekomen, is de uitstraling over algemeen stoer, uitgesproken en fleurig. Alle items zijn gemaakt van polyester, de nieuwere modellen zijn afgewerkt met PU van hoge kwaliteit: die hebben dezelfde kenmerken als leer.”

 

Hoe gaan jullie Pick & Packs positie versterken?

“Tien jaar lang was de collectie redelijk constant met vooral noos-items. Het verkocht gewoon heel goed. Wij willen een frisse wind door de collectie laten waaien en het label zichtbaarder maken. Afgelopen december zijn daar dus schattige printjes bijgekomen. De bestsellers blijven sowieso in het assortiment, maar we willen nieuwe dingen laten zien.”

 

Op welke manier wordt Pick & Pack beter zichtbaar?

“Momenteel hebben we een pr bureau ingeschakeld. Zij hebben een weekend georganiseerd voor zo'n tien bekende moeders waaronder Nicolette van Dam. Zij gaan, natuurlijk met Pick & Pack tassen, een weekend naar Disneyland Parijs. Dat gaat voor veel zichtbaarheid op Facebook en Instagram zorgen. Zelf ben ik nu heel veel op pad in Nederland, we publiceren daarnaast veel in allerlei media en social media. De prijs/kwaliteitverhouding is super goed; de tassen en accessoires zijn duurzaam en consumenten doen er lang mee. En de printjes spreken de Nederlandse consument aan. We kunnen nog zo veel met Pick & Pack, daar ben ik van overtuigd.”