Noeser maakt doorstart met nieuwe eigenaren

AMSTERDAM, 5 oktober 2018 20:00 | Cintha Rood

Op 31 juli 2018 werd kindermodemerk Noeser failliet verklaard. Toen werd er al gesproken over een eventuele doorstart. Die gaat er nu komen.

De doorstart van Noeser gebeurt alleen niet met oprichter Annuska Toebast-Wensink. De nieuwe eigenaren zijn Jennifer Vervoord en Barbara Castelein, eigenaren van sample sale platform PINC, oftewel Prijzig Is Niet Cool. Volgens curator M.J. Cools is de overname officieel gerealiseerd. Barbara Castelein reageerde niet op een verzoek tot een reactie van Bengels, maar in een reactie aan Kids zegt Vervoord over de overname: “Noeser is een heel mooi merk met een grote naamsbekendheid bij de consument, de oorzaak van het faillissement zat hem dan ook vooral in de kosten kant. Ondertussen hebben we aan de meeste bestaande kanten die daar voor openstonden de herfst/wintercollectie 2018 uitgeleverd. En zijn we in gesprek met leveranciers om het merk onder licentie bij hun onder te brengen voor de ontwikkeling en verkoop van de herfst/wintercollectie 2019.”

Over Noeser

Kindermodemerk Noeser werd in 2013 opgericht door Annuska Toebast-Wensink. Het merk ontwikkelde kleding voor zowel baby's als kids. Afgelopen zomer werden het nieuwe logo, de vernieuwde huisstijl en de zomercollectie 2019 aan het publiek gepresenteerd.