Nu in Bengels #2: De modetrends voor zomer 2019, hoe word je een local hero en de mystery shopper

AMSTERDAM, 29 juni 2018 15:06 | Rik de Langen

In de tweede Bengels van 2018 uitgebreid aandacht voor de trends voor zomer 2019 van Tineke Igel voor het nieuwe inkoopseizoen. Plus uitgebreide stylingtips. Verder: een achtergrondverhaal over hoe je online een local hero kunt worden, een bezoek van de mysteryshopper, marktcijfers uit de kindermodebranche en uitleg bij de nieuwe kleurkaarten, die abonnees bij het magazine krijgen.

6 pagina’s trends voor zomer 2019

Welkom in de natuur! Dat lijken artworks en dessins deze zomer uit te dragen. Van regenbogen naar kreeften en inktvissen tot aan een zee van bloemen en vogels. Kids trekken erop uit in overalls en  jogjeggings. Samen met een veelheid aan streepjes en leuke details voor zowel jongens als meisjes, gaan we een inspirerende zomer tegemoet!

Ondernemen: Zo word je (ook) online een local hero

Social media bieden onbegrensde mogelijkheden. Maar misschien is het beter om voor kwalitatieve volgers te kiezen. Kanalen als Instagram en Facebook kunnen voor moderetailers op lokaal niveau erg effectief zijn. Om fans te krijgen, klanten aan je te binden of meer bekendheid in je regio te verwerven. Hoe pak je het aan?


Ook een abonnement op Bengels? Een goede keuze, want met Bengels op je deurmat, onze website en de online nieuwsbrief ben je als eerste op de hoogte van alles wat er speelt in de kindermodebranche. Daarnaast ontvang je ook nog eens elk inkoopseizoen onze gewilde kleurkaarten en ga je goed voorbereid op inkoop.

In Bengels lees je alles over trends, uitgebreide markcijfers uit de kindermodebranche, inspirerende winkelreportages, retailtips, handvatten om online te ondernemen en nog veel meer.


 

Profiel: Gray Label

Emily Gray wil met haar merk Gray Label laten zien dat kindermode niet schreeuwerig hoeft te zijn. “Ook al is onze stijl basic, mijn inspiratie raakt nooit op.”

Markt in cijfers: Omzetontwikkelingen

Het jaar is niet goed begonnen voor de kindermodebranche. Zowel voor kinderkleding als kinderschoenen liepen de omzetten in het eerste kwartaal van 2018 terug, blijkt uit de omzetcijfers van onderzoeksbureau GfK voor brancheorganisatie Inretail. Edwin Belt van Inretail legt uit.

Winkelier: Lancelot4kids in Bergen

Lancelot4kids is de enige kindermodewinkel in Bergen. Toch is dat niet de belangrijkste reden van zijn succes. Eigenaar Dieuwke Verhage kiest merken en collecties zorgvuldig en promoot die via  Instagram. “Daar zit mijn doelgroep.”

Mysteryshopper op www.tesli.nl

Voor de rubriek Mystery­shopper winkelt een professio­neel bureau als consument op zoek naar kinderkleding. Deze keer: de webshop van Tesli. Wat is positief en wat zijn aan­dachtspunten waar we allemaal van kunnen leren? Wil je weten wat de reactie is van Tesli? Lees het hier op de website van Bengels.

Close-up: Sanne van den Brink van S Agengy

Sanne van den Brink (33) is door de wol geverfd in de moderetail en  runt haar eigen modeagentschap: S Agency. Wat inspireert haar?

Kleurkaart: Uitleg bij de nieuwe kleuren

Bij deze Bengels heb je gratis de modekleurkaar­ten voor zomer 2019 ontvangen. Maar wat zijn voor kindermode de basis­ en accentkleuren?  In het schema zie je hoe je de kaart kunt gebruiken bij het inkopen en het samen­ stellen van de collecties.