Reactie van Ko&Flo op de beoordeling van onze mysteryshopper

AMSTERDAM, 8 januari 2019 17:41 | Tessa van Glabbeek

Voor Bengels beoordeelt een onafhankelijke mysteryshopper kindermodewebshops op een aantal vaste punten. Webshop www.koflo.nl werd in mei 2018 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Ko&Flo kreeg als eindoordeel een 7,8 van de mysteryshopper, die vond dat zowel de winkel als de website erg aantrekkelijk zijn. Wel vond de mysteryshopper dat de indeling van de producten een serieus actiepunt is: “Die is nu te verwarrend.”

Sanne Akkermans is creative designer en content beheerder bij Koflo.nl, en reageert op het oordeel: “Wat een leuke verrassing is dit! De verbeterpunten die worden aangegeven, daar zijn we het helemaal mee eens en die gaan we aanpakken. Fijn om ons op deze manier weer scherp te stellen.”

Mee aan de slag

“We zijn er ook meteen mee aan de slag gegaan,” reageert Sanne Akkermans. “We zijn al bezig met social media om de shopfunctionaliteit te gaan inzetten. Ook worden de categorieën aangepast, zodat de skibroeken onder de skibroeken vallen en niet bij lange broeken. De fotografie op één lijn krijgen staat voor ons ook op het lijstje voor dit seizoen. We zijn wel heel blij om te horen dat de mysteryshopper lekker en soepel heeft kunnen winkelen bij ons.”

“We zijn al best een tijdje bezig met de webshop, dus soms sluipen er dingen tussendoor. We zijn weer even scherpgesteld. Het is heel fijn dat er weer een keer met een kritisch oog naar gekeken is.”

Setjes

De mysteryshopper gaf in het rapport ook aan dat de er meer looks als setje in de webshop aangeboden mogen worden, zodat bezoekers meteen een complete outfit kunnen bestellen. “We hebben een grote fysieke winkel, waar we heel breed stylingadvies kunnen geven. Dit proberen we ook te vertalen naar onze webshop, door meer combinatiemogelijkheden te laten zien onder het kopje ‘looks’. Nu de nieuwe collectie langzaam binnendruppelt zal dit ook weer up-to-date gemaakt worden. Als mensen echt persoonlijk stylingadvies willen zijn ze natuurlijk altijd welkom in de winkel voor meer inspiratie en de persoonlijke aandacht.

Social media

Social media is voor Akkermans erg belangrijk: “Je kunt er alles mee communiceren, wij zijn er heel blij mee dat het er is en we maken ook goed gebruik van onze kanalen. Er zijn veel mensen die ons alleen maar van de webshop kennen, en via social media kunnen we ook evenementen in de winkel promoten. Zoals vriendinnenavonden voor moeders die een keer willen shoppen zonder de kinderen of een stylingdag met Just By Manon.”

 

Kkoflo.nl werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Tesli.nl lees je in Bengels 1, die op 8 januari is verschenen.