Snapp Agencies voegt Converse Kidswear toe

AMSTERDAM, 12 april 2018 15:23 | Cintha Rood

Kindermode-agentschap Snapp Agencies heeft sinds kort Converse Kidswear toegevoegd aan het portfolio. Bengels sprak met Raymond Maclean, eigenaar van Snapp Agencies, over het merk.

Waarom de keuze voor Converse?

“Zelf ga ik niet snel op zoek naar merken, ze vinden meestal hun weg naar mij toe. Zo ook met Converse, daar had ik geluk mee. Ik heb meestal merken gehad die ik zelf moest opbouwen, zoals het geval was bij Vingino zo'n zestien jaar geleden. Converse is een heel mooi merk met een sterke naam, daarop kan ik nu verder bouwen.”

Wat is er zo sterk aan?

“Het is natuurlijk internationaal bekend. De meeste mensen kennen het nog steeds van de schoenen en het Chuck-logo. Dat logo komt veel terug in de kleding, dat ziet er zo gaaf uit. Het is een modern merk, maar met een oldskool uitstraling; echt een fashion meets sport label. Bij kids is er allang geen onderscheid meer tussen casual en netjes. Daarom past Converse op dit moment heel goed in Nederlandse markt.”

Hoe ziet de nieuwste collectie eruit?

“Voor zowel komende winter als zomer 2019 zie je de Chuck-ster en graphics van Converse veel terugkomen. De afbeelding van de sneakers zie je bijvoorbeeld in glitteruitvoering op de shirts of als een patch. Voor herfst/winter 2018 bieden we alleen de maten 8 tot en met 15 jaar, een newborn collectie voor baby's tussen 0 en 1 jaar en giftings voor de leeftijd 0 tot 6 maanden. Voor zomer 2019 beginnen we met de hoofdcollectie, die gaat van 2 tot en met 15 jaar.”

Wat zijn je plannen met Converse voor de komende tijd?

“Ik ben nu aan het kijken welke winkels interesse hebben in iets nieuws. Ik zie het merk goed voor me in speciaalzaken, voor een sportshop is Converse te duur en het is bovendien echt een fashion collectie. Omdat ik vrij laat in het seizoen ben begonnen is budget voor veel winkels al redelijk vergeven. Dat is begrijpelijk, maar daarom gaan mijn aandacht de komende tijd vooral naar de zomercollectie voor 2019.”