SundaySchool #4: wat kun je verwachten?

AMSTERDAM, 17 mei 2019 16:14 | Cintha Rood

Nog maar zes weken te gaan voordat de vierde editie van kindermodebeurs SundaySchool losbarst. Bengels sprak met mede-oprichter Rob de Vos over de voorbereidingen en de plannen voor de beurs.

Hoe gaat het, met nog anderhalve maand voordat de deuren openen?

“Heel goed! We zitten nu al zo goed als vol. Daarom zijn we ook bezig om een extra loods erbij te betrekken. Die is de Fabrique nu aan het ombouwen, speciaal om die extra beursruimte mogelijk te maken. Want hoewel er ook merken zijn die af zijn gehaakt, zoals Moscow, Lili Gaufrette, Absorba en Catimini, die niet zo succesvol waren – waarschijnlijk omdat een aantal van deze merken geen Nederlandse vertegenwoordiging hebben – zijn er ook merken bijgekomen. Dat zijn onder andere Napapijri, Champion, Tiffosi, Someone, Sofie Schnoor en Columbia Sportwear.”

Waarom blijf je ondanks de grote opkomst bij één beursdag?

“Als je twee beursdagen plant is het niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat druk, er zijn een aantal piekmomenten. Met een dag is het continu lekker druk. We hebben het programma iets aangepast: 's ochtends plannen veel mensen hun afspraken en daarom hebben we om half een en kwart voor twee de twee modeshows gepland. Die zijn om de middaglunch heen gepland. Hierdoor kan iedereen ook ’s middags weer in alle rust in de stands of op Copra Beach werken. De modeshow gaat terug naar de Perserij zoals ook tijdens de eerste en tweede editie, en het modeshowteam heeft het thema Beach Club ook in de shows geïntegreerd.”

Wat kunnen bezoekers verwachten?

“Het buitenterrein is omgebouwd tot een Beach Club. Met strandpaviljoen, een terras en een strand. Ook de toiletdames en dj's komen weer, daar kregen we veel positieve respons op. Het personeel van de Fabrique wil graag tijdens SundaySchool [www.sunday-school.nl ]werken, dat is zo leuk. Het zijn superleuke, servicegerichte mensen. Verder is de sfeer tijdens SundaySchool heel erg ontspannen, dat valt op en wordt ook gewaardeerd.”

Waarom moeten retailers – en merken – de beurs vooral niet overslaan?

“Voor ons is het belangrijk om een omgeving te creëren waar bezoekers geïnformeerd worden en geïnspireerd raken. En waar ze de ruimte krijgen om met merken en collega's in gesprek te gaan. Het thema Beach Club is daarvoor perfect. Zeker als het mooi weer wordt is SundaySchool een prachtige omgeving om met elkaar van gedachten te wisselen.  En mocht het minder goed weer zijn op 30 juni, dan zijn we daar op voorbereid.”