Vakbeurs Buy&Bloom: óók voor kindermoderetailers [interview]

AMSTERDAM, 2 maart 2018 14:46 | Cintha Rood

Van 4 tot en met 6 maart 2018 vindt vakbeurs Buy&Bloom plaats in het Centrum voor Accessoires, Schoenen en Tassen: kortweg Cast. Bengels sprak met Esther Vervaet, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Cast, over de kansen voor kindermoderetailers tijdens deze derde editie.

Waarom kunnen (kinder)moderetailers Buy&Bloom ditmaal niet missen?

“Het bijzondere aan deze editie is het grote aanbod gastexposanten op niveau 1 in Cast. Voorheen werd de beursvloer verdeeld over niveau 1 in Cast en het Fletcher Hotel, maar deze editie zijn alle gastexposanten terug te vinden in Cast. Het aanbod is groot, er zijn ruim 60 merken van gastexposanten vertegenwoordigd. Naast de 600 merken van de vaste exposanten kunnen we tijdens Buy&Bloom een heel breed merkenaanbod geven.”

Welke kindermerken zijn ditmaal aanwezig?

“Bij de vaste exposanten horen onder andere Bergstein, Braqeez, Bunnies, Vingino, Jochie, Bo Bell, Giga, Naturino, Kanjers, Mim-Pi, Wild, Kipling, Little David, Clic!, Shoesme, Dr. Martens en Storm Kids, Wat gastexposanten betreft moet je tijdens Buy&Bloom zeker ook een bezoek brengen aan merken zoals BeKool, EB Shoes, PinnedbyK en Zecchino d’Oro.”

Waarom is Buy&Bloom ook interessant voor kindermoderetailers met een focus op kleding?

“Een outfit zonder schoenen is oogt vaak incompleet en schoenen die niet gecombineerd worden met een outfit, komen minder goed tot z’n recht. Het helpt vaak enorm om de producten aan te zien, dat geldt zowel voor kleding als voor schoenen. Bovendien kijken moderetailers toch met andere ogen naar de schoenen. Hierdoor wordt er anders ingekocht en staan er dus ook vaak andere schoenen in een confectiewinkel dan in een schoenenwinkel.”

De derde editie van Buy&Bloom vindt plaats van 4 tot en met 8 maart 2018. Tot en met 6 maart zijn alle gastexposanten aanwezig. Meer informatie via www.cast.nl.