Vidrea Retail opent OVS Kids-filialen in Nederland

AMSTERDAM, 29 maart 2018 14:34 | Cintha Rood

Het Italiaanse modemerk OVS Kids opent deze week de deuren van drie eigen winkels in Nederland. Het merk omschrijft zichzelf als 'Italiaans stylish, comfortabel en draagbaar'.

Buiten de Nederlandse grenzen is OVS Kids, dat zowel dames-, heren- als baby- en kindermodecollecties voert, al een bekende naam. De modeketen telt meer dan 1.300 verkooppunten wereldwijd, waarvan zo'n 1.000 in moederland Italië. OVS Kids was al verkrijgbaar via Zalando, maar binnenkort dus ook in fysieke filialen. De drie eerste Nederlandse vestigingen openen deze week in Amersfoort, Hilversum en Hellevoetsluis.

Italiaanse stijl

OVS voert een breed assortiment, zo is er een newborncollectie voor baby's tussen de 3 tot en met 36 maanden, met onder andere rompers en onesies. De collecties voor jongens en meiden van 3 tot en met 10 jaar bestaat uit kleding – zoals onder andere T-shirts, broeken en sweats, jurken, leggings en tops – maar ook uit accessoires. De tienercollectie voor pubers van 9 tot en met 14 jaar bestaat onder andere uit hoodies, tops, jeans en broeken. Alle collecties worden maatschappelijk verantwoord en duurzaam geproduceerd en worden door het merk omschreven als 'Italiaans stylish, comfortabel en draagbaar'.

Vidrea Retail

Achter deze introductie zit Vidrea Retail, het moederbedrijf van Miller & Monroe en Witteveen Mode. Vidrea Retail treedt op als franchiser van het concept in Nederland. Die naam kan een belletje doen rinkelen. Het bedrijf zat vorig jaar achter de overname van 80 Charles Vögele winkels en was ook verantwoordelijk voor de doorstart van Witteveen Mode. RTLZ wist te melden dat Amsterdamse textielfamilie Hes de scepter zwaait over Vidrea Retail, en in het geval van OVS Kids specifiek Philip Hes; de zoon van textielondernemer Alex Hes.