Vingino lanceert collectie met War Child

AMSTERDAM, 7 oktober 2019 14:31 | Cintha Rood

Vorige week presenteerde kindermodemerk Vingino en stichting War Child een limited edition kindermodecollectie in de Amsterdamse poptempel Paradiso. Bengels sprak met Beau Beugelsdijk, van de marketing van Vingino.

Wat houdt de samenwerking tussen Vingino en War Child in?

“De missie en waarden van Vingino van War Child sluiten naadloos op elkaar aan. Beide zijn we actief, open minded en creatief. Met de kledinglijn willen we ons inzetten voor de toekomst van kinderen in oorlogsgebieden, zij hebben recht op een veilige plek, een plek om kunnen te voetballen, dansen, toneel te spelen of naar school te gaan. Bij Vingino vinden we dat kinderen het allerbeste verdienen. Dat ze zich veilig en zelfverzekerd voelen, stralen en gelukkig zijn.”

Hoe ziet de collectie eruit?

“De collectie bestaat uit T-shirts, sweaters en jeans die je direct herkent aan de slogans, kleuren en kaders van War Child. Elke stijl uit de collectie is vernoemd naar een kind met een eigen bijzonder verhaal en de collectie is ook nog eens gemaakt van organic cotton. De opbrengst gaat naar War Child. Daarmee kunnen zij kinderen in oorlogsgebieden beschermen tegen geweld en psychosociale hulp en onderwijs bieden.”

De aftrap was in de vorm van een benefietconcert van Martin Garrix in Paradiso. Hoe kijk je daarop terug?

“Erg positief, we hebben er samen met 100 van onze klanten een mooi feest van gemaakt en een geweldige avond beleefd. Voorafgaand aan het concert werden de plannen voor 2020 gepresenteerd. Het ging hier over de snelle veranderingen in de markt en de manier waarop Vingino daarop wil inspringen. De verdere digitalisering dwingen ons allemaal mee te veranderen, zowel op het gebied van marketing, sustainability, collecties en natuurlijk e-com activiteiten. Vingino wil dat samen met de klanten doen en de klanten, indien gewenst, daarbij helpen. Deze presentatie in combinatie met het concert was voor ons een primeur, het is zo bijzonder dat je dit samen met je klanten kan doen.”

Wat kun je vertellen over het eindresultaat?

“We zijn erg tevreden over de samenwerking, dit omdat we vanuit Vingino echt achter het doel van War Child staan en er alles aan willen doen om ons steentje bij te dragen. Een mooie verrassing was dat Marco Borsato tijdens de presentatie langs kwam. Marco is al 20 jaar verbonden aan War Child en vertelde zijn verhaal aan onze klanten. Zijn sterke betrokkenheid was goed voelbaar in de zaal. Na de presentatie sloten we de avond af met het concert van Martin Garrix en ging het dak eraf.”