Hoe gaat het met Lief Lifestyle?

Amsterdam, 9 juni 2016 14:47 | Cintha Rood

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met John van den Herik, head of licensing van Lief! Lifestyle.

Hoe gaat het met Lief! Lifestyle?

 

“Het gaat eigenlijk heel goed. We komen natuurlijk uit een roerige periode. Juni, eind mei was de doorstart en werden we onderdeel van het Duitse Kanz Financial Holding (KFH) . Hierdoor hebben we mogelijkheden gekregen die we ervoor niet hadden. Achteraf is het misschien makkelijk om te zeggen, maar het was een geluk bij een ongeluk.”

 

 

Wat waren dit voor mogelijkheden?

 

“Onder andere internationale expansie. Dat konden we organisatorisch en financieel zelf niet behappen. Nu zijn we onderdeel van een club met eigen retailers en wholesale in diverse landen. Alles wat we voorheen ondernamen moest direct geld opleveren; bouwen aan een merk kost veel geld. Nu kunnen we investeren in zaken die pas op lange termijn geld opleveren.”

 

 

Wat zijn er voor veranderingen doorgevoerd?

 

“De kledingproductie is in handen van KFH, dat zijn pure textielproducenten. Wij blijven verantwoordelijk voor het design, de marketing en de branding in Nederland. Onze prijzen zijn verlaagd naar aanleiding van vraag vanuit de markt. Het was het eerste verzoek van consumenten en retailers, zodra ze hoorden dat we een doorstart gingen maken.We waren te klein om naar een lager prijsniveau te schakelen. Als onderdeel KFH kan dat nu wel. Dat betekent dat de prijzen zo'n 20 tot 25 procent omlaag zijn gegaan.”

 

 

Lief! Lifestyle werkte al met licentieproducten, hoe is dat veranderd?

 

“Er is wisseling van de wacht geweest bij een aantal licenties. We willen met internationaal schakelende partijen samenwerkingen. Het staat nu als een huis, alle producten die we wilden hebben zijn ingevuld. Een deel wordt geïntroduceerd vanaf komend najaar, een ander deel voorjaar 2017. Het totaalplaatje lanceren we volgend voorjaar op speelgoedbeurs Spielwarenmesse in Nuremberg.”

 

 

Hoe ziet de toekomst van Lief! Lifestyle eruit?

 

“De licentiecollecties zijn nu in volle ontwikkeling, verder doen we alles stapje voor stapje. Dat betekent ook: niet in heel veel landen tegelijk. Komend najaar zullen we in ieder geval 40 tot 50 shop-in-shops openen in Duitsland. Een aantal hiervan in winkels van KFH, 25 bij externe partijen. Dat wordt een conceptfase om te zien hoe gereageerd wordt.”

 

Lief Lifestyle tassen SS2016 2

 

Lief Lifestyle tassen SS2016 3

 

Lief Lifestyle tassen SS2016 1