Hoe gaat het met Moodstreet?

AMSTERDAM, 23 februari 2018 12:25 | Cintha Rood

Eind dit jaar bestaat baby- en kindermodemerk Moodstreet precies vijftien jaar. Tijd voor maar liefst twee nieuwe hoofdstukken, vond het merk. Bengels sprak met Evelien Vlasblom, oprichter van Moodstreet, over de nieuwste aanwinsten: de merken Darlin en Fellow.

Hoe gaat het met Moodstreet?

“Het gaat goed, er is zo veel gebeurd de afgelopen vijftien jaar. Zo zijn de meiden en de jongens waarvoor we ontwerpen erg veranderd. Daarom hebben we besloten om in het leven van kinderen  van rond de acht jaar te duiken. Het was ongelooflijk om te zien hoe de meisjes bijvoorbeeld bezig zijn met social media, ze zien zichzelf continu op een beeldscherm. Ze kennen alle poses waarmee ze zo vijf jaar ouder lijken en ze zijn erg modebewust. Apps zoals Musically, waarop ze dansen en zingen, zijn heel belangrijk.”

Wat voor conclusies hebben jullie daaruit getrokken?

“Dat er een merk moest komen met kleding die lekker moet zitten en niet te wijd moet zijn. De contouren van het lichaam moeten te zien zijn en het moet mooi op een beeldscherm overkomen. Dat is het nieuwe merk Darlin geworden. Darlin bestaat uit kleding die meiden mooi vinden en waarin ze lekker kunnen dansen en bewegen. Tegelijkertijd is de kleding niet te volwassen. Het heeft een kinderlijke twist maar is absoluut helemaal naar wens van de kinderen. We hebben gemerkt dat moeders bepalen in welke winkel kleding wordt gekocht, maar eenmaal in de winkel beslissen kinderen. Daarom was het voor ons erg belangrijk dat ook de ouders de kleding leuk vinden.”

Hoe ziet Darlin eruit?

“De materialen zijn voornamelijk jersey, sweats en geweven stoffen. Er zit genoeg stretch in om lekker te kunnen bewegen. De kleding heeft een brutaal tintje, maar kinderen blijven wel echt kind. Zo zijn er leuke tijgerprintjes in een vriendelijke vorm uitgewerkt, fake leather en fur details, geruwde sweats met prints en veel jurkjes van jersey en stretch sweats. Het silhouet is ook belangrijk, een wijde rok moet bijvoorbeeld wel in combinatie met een strakkere top. De maten variëren van 98-170. Darlin is een midden-hoogsegmentmerk en de winkelverkoop zit voor de jurkjes bijvoorbeeld tussen de € 39,95 en € 59,95.”

Hoe komen jullie de jongens tegemoet?

“Jongens hangen soms tot overmaat van ramp van hun moeders vooral te chillen en te gamen op de bank. Ze adoreren Youtubers en muzikanten en worden ontzettend door hen beïnvloed. Bij hen moet kleding boven alles ontzettend comfortabel zitten. Vanuit die ontwikkelingen hebben we het jongensmodemerk Fellow ontwikkeld. Fellow bestaat uit veel sweatmateriaal voor broeken en tops, dat zijn overigens geen joggingbroeken, maar mooie en kwalitatieve broeken. Op de tops zie je eenvoudig artwork terug en de hoodies en sweatshirts zijn van binnen geruwd. Dit is allemaal gemaakt van echt mooie kwaliteit en sprekende kleuren. Die kleuren zijn heel typerend voor Fellow; je ziet heel vol rood, groen en blauw met geraffineerd artwork. Net als Darlin liggen de maten tussen de 98 en 170.”

Hoe zijn de reacties op Darlin en Fellow?

“Retailers hebben sinds een maand in kunnen kopen en winter 2018 liggen de eerste collecties in de winkel voor de consument. De reacties zijn goed, dat is heel leuk om te merken. Onze klanten zien allemaal dat er iets gebeurt bij die kids. Iedereen ziet: dit is wat ze willen maar tegelijk – en dat vinden we ook belangrijk – zijn ook de ouders hier blij mee. Dat wilden we bereiken en dat is gelukt. Door alle positieve reacties hebben we nu de handvatten om met de collecties voor zomer 2019 goed aan de slag te gaan.”