TOP

Nu in Bengels #3: Trends, winkelbeleving en online ontwikkelingen

In de nieuwste editie van Bengels, die op 1 juli is verschenen, zes pagina's vol met trends voor zomer 2015, een achtergrondverhaal over winkelbeleving, tips voor retailen met een klein budget en een profiel van de oprichters van kledingmerk Pom Pom.

Kidsproof winkelbeleving
Waarom zou de consument zijn geld per se bij jou willen uitgeven? Dat is waar winkelbeleving het verschil kan maken: onderscheidend zijn in zaken als assortiment, uitstraling, sfeer en service, in klant- en natuurlijk ook kindvriendelijkheid. In deze editie een achtergrondverhaal over winkelbeleving. Aan het woord komen onder andere Arja de Boer, senior accountmanager kids bij Euretco Fashion; Raymond Goossens, eigenaar
kindermodewinkel Girls and Boys in Alkmaar; Lonneke Reitsma, oprichter Het Communicatielokaal en online marketingspecialist en Chantal Riedeman, retailspecialist en eigenaar Shopology.

Close-up: Fons Cohen van Imps & Elfs
In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Deze keer: Fons Cohen. Met zijn kindermodemerk Imps & Elfs is hij al ruim zeventien jaar succesvol in binnen- en buitenland. Hij geeft onder andere antwoord op de vraag of hij een modebewust kind was, wat zijn eerste kledingaankoop was en wat het beste advies is dat hij ooit kreeg.

De kwestie: verrassen met een klein budget
Krap bij kas en toch up-to-date blijven? Voor ondernemers is het een mooie uitdaging om met een beperkt budget toch verrassend en actueel te zijn. Met creativiteit én slimme trucs kan elke omzet een boost krijgen. De tips komen van Marieke Eyskoot,  oprichter en auteur Talking Dress; Carin Frijters, retaildeskundige bij CF Retail en Cynthia Schrijver stylist en personal shopper bij www.doctorfashion.nl.

Ontwikkeling online retail
Zorg dat je mobiel bent! Online retail blijft groeien. Het aantal bestellingen via internet steeg vorig jaar met 8,5 procent naar een totale omzet van €10,6 miljard. In 2013 werden maar liefst 100 miljoen online bestellingen geplaatst. Een steeds groter deel daarvan gebeurt mobiel, met de smartphone of tablet. Suzanne van Duijn, vakredacteur e-fashion, zet de cijfers op een rij.

Profiel: Pom Pom, Silke en Portland
In Profiel komen dit keer aan het woord Sytske Tibboel-Pols en Jurgen Tibboel, de oprichters van de meisjesmodemerken Pom Pom, Silke en Portland. Aangestoken door het enthousiasme van moeders op het schoolplein, groeide Pom Pom uit tot een wereldwijd populair meisjesmodemerk. Toch varen Sytske Tibboel-Pols en Jurgen Tibboel, ook de oprichters van Silke en Portland, trouw hun eigen koers. Ontwerpen met geloofsovertuiging: ‘We gaan het anders aanpakken, we willen gedegen winkeliers’

Zes pagina’s vol kindermodetrends voor zomer 2015!
In de nieuwe editie van Bengels maar liefst 6 pagina’s vol trends voor het aanstaande inkoopseizoen, door trendwatcher Tineke Igel! Van tropische vissen en palmbomen tot botanische tuinen met vogels en vlinders. Je ziet ze op verschillende manieren toegepast: allover, geplaatst en/of gespiegeld. Fotoprints zijn bewerkt met onder andere funky lichteffecten en ‘waterverf’. Dankzij dit alles, plus de nieuwe tuinbroekvariaties, T-suits en T-dresses in frisse kleuren, gaan we een sprankelende zomer tegemoet.

Winkelreportage: Webshop Orange Mayonnaise

Webwinkel Orange Mayonnaise laat zich niet gek maken door de groeiende concurrentie onder online kindermodeshops. Eigenaar Annika Jansen volgt gedecideerd haar eigen trendgevoel. “Voor mij geen producten die ik seizoenenlang herhaal.”

Geen abonnement? Neem nu een (proef)abonnement!