TOP

Babykleding groeit hardst op Amazon

Babykleding is op Amazon de snelst groeiende categorie. Dat meldt Emerce.

De verkopen in de categorie babykleding stegen in het afgelopen seizoen met 67 procent naar 50 miljoen dollar. Dat blijkt uit een studie van One Click Retail waar Emerce over schrijft. In hetzelfde kwartaal in 2016 stond de teller nog op 30 miljoen dollar.

Groei

De categorie kleding voor jonge mannen deed het eveneens goed met een groei van 45 procent. Wel moet erbij worden gezegd dat dit met 3 procent een klein aandeel heeft in het totale kledingaanbod.

Ondergoed

Via het verkoopplatform Amazon wordt het meest mannenkleding verkocht, 41 procent. Daarna volgt vrouwenkleding met 36 procent. Over de gehele linie bekeken, groeide de kledingverkopen van Amazon met 32 procent tot 1,2 miljard dollar in het derde kwartaal, vergeleken met ongeveer 910 miljoen dollar in kwartaal drie van 2016, volgens One Click Retail. Wat het meest wordt verkocht op Amazon zijn shirts en ondergoed. 

Amazon One Click onderzoek

Bron: One Click Retail, Q3 2017