TOP

Hoe gaat het met Snurk?

Het (kinder)beddengoed van Snurk werd bekend door de in 2007 gelanceerde designs Le-Clochard en Le-Trottoir: een dekbedovertrek en een hoeslaken die ogen als een kartonnen doos en een stoep. Elf jaar later is Snurk wereldwijd in meer dan 1500 winkels verkrijgbaar. Bengels sprak met Peggy van Neer, eigenaar en designer van Snurk.

Hoe is Snurk ontstaan?

“We waren eigenlijk nooit van plan om een bedrijf te starten, dat ging eigenlijk meer per ongeluk. Ik werkte in de reclame en had altijd al een ideetje in mijn hoofd; een dekbed met een print van kartonnen dozen, speciaal gemaakt voor een goed doel. In 2007 besloten we dat idee tot uitvoering te brengen. Samen met mijn partner Erik bedachten we Le-Clochard en Le-Trottoir. De opbrengsten van de ontwerpen gingen naar Stichting Zwerfjongeren Nederland. Die voorraad verkocht binnen no-time uit. Erik zat destijds werkloos thuis en zag er wel wat in om dit fulltime te doen. Hij had altijd in de in- en verkoop van sportkleding gewerkt en ik had eigenlijk ideeën zat. We zagen een gat in de beddengoedmarkt, die vooral wordt gedomineerd door bloemetjes en streepjes. Onze vaardigheden hebben we dus mooi gecombineerd.”

 

Wat kun je vertellen over de verschillende collecties?

“Onze Horizontal Wear zijn extreem comfortabele outfits met Snurk fotoprints die je dag en nacht kunt dragen. Alle prints zijn er voor het hele gezin, van babymaatje 56 tot XXL voor volwassenen. Je kunt dus naar hartenlust twinnen. Voor de prints laat ik me per seizoen nooit beperken tot één thema. In de lente/zomercollectie 2019 zit een print van zwarte bessen op een witte achtergrond, maar ook de meer opvallende Bumper Cars en Roller Skates prints. Coconuts is een frisse print met kokosnoten en palmbladeren en geeft het echte vakantiegevoel. En voor de dierenvrienden hebben we bijvoorbeeld de schattige schaapjes op Little Lambs. Alle Snurk producten worden mens- en planeetvriendelijk geproduceerd in Portugal. De Horizontal Wear is gemaakt van biologisch katoen en GOTS gecertificeerd. Dat slaapt wel zo lekker.”

 

Hoe onderscheidt Snurk zich?

“We verleiden met print en we verassen met kwaliteit. Kwalitatieve materialen combineren we met leuke prints. Onze Horizontal Wear is een originele mix tussen pyjama, jogging- en huispak, dus super comfortabel en flexibel draagbaar. Daarnaast zijn alle prints er voor het hele gezin en zijn alle stukken los verkrijgbaar, want we geloven in vrijheid, blijheid en twinning is winning.”

 

Hoe actief zijn jullie op social media?

“We zijn vooral heel actief op Facebook en Instagram. Hier delen we het laatste nieuws met onze fans, geven we ze een kijkje achter de schermen en kunnen we interactie aangaan. Er is niks leuker dan mensen blij te zien met hun Snurk-aankoop.”

 

Op welke beurzen staan jullie dit jaar?

“Maison & Objet, Heimtextil, Showup en Lingeriepro. Omdat we verschillende producten aanbieden voor een wijde leeftijdscategorie – van 0 tot 99+ – is het voor ons belangrijk om op een mix van verschillende beurzen te staan.”

 

Wat zijn jullie toekomstplannen?

“We grappen altijd dat het ultieme doel van Snurk world domination is. Daar zijn we aardig mee op weg.”