TOP

Kleertjes.com lanceert een interactief trendmagazine

Webwinkel Kleertjes.com introduceert heeft een interactief trendmagazine geïntroduceerd. Via het magazine kunnen klanten de getoonde producten meteen kopen.

Het interactief trendmagazine dat Kleertjes.com heeft opgezet toont de producten van de website, die je direct kunt bestellen in de webshop. De digitale versie vervangt het papieren magazine dat de kledingwebwinkel sinds 2012 uitgaf.

Het eerste trendmagazine toont inspiratie voor de lente met musthaves voor baby’s, kinderen en toekomstige moeders en nieuwe merken op de site. ‘’Het is een pilot, maar we krijgen nu al veel positieve reacties”, vertelt Nienke van Vliet, marketeer van Kleertjes.com, aan Twinkle.

Papieren magazine

Kleertjes.com verspreidde het papieren magazine Kleertjes de afgelopen jaren in de zomer en winter onder zijn klanten. In het blad stonden interviews, trendverhalen, winacties, aanbiedingen en een  aantal terugkerende rubrieken.

Online magazine

“We hadden sinds 2012 een papieren magazine met een oplage van 200.000 exemplaren. Die plaatsten we altijd online, ter inspiratie”, vertelt Van Vliet. “Sinds november hebben we een blog via magazine.kleertjes.com, een platform waarop ook dit nieuwe trendmagazine te vinden is. Met dit online magazine kunnen we onze merken en de klant veel meer bieden. Zo kunnen de merken een brand movie inzetten om hun merk onder de aandacht te brengen en kunnen wij de klant hiermee frequenter op de hoogte brengen van de nieuwste modetrends. Ook de resultaten kunnen wij door middel van online magazine beter meten.”

Merk-dna en interactie

Het nieuwe magazine moet vaker gaan verschijnen. Als de eerste editie succesvol blijkt komt de tweede waarschijnlijk in de zomer. Van Vliet vertelt: “Daarbij wil Kleertjes.com het merk-dna nog meer kunnen laden en streeft het naar meer interactie met de moeder. Het online magazine is daar de perfectie tool voor.”