TOP

Prins George invloedrijk in modebranche

De outfits van Britse prins George zijn enorm populair. Binnen enkele uren waren de kleertjes geheel uitverkocht.

De negen maanden oude prins George is net als zijn moeder Catherine, hertogin van Cambridge, een stijlicoon. Er zijn maandenlange wachtlijsten voor de kleertjes die de prins droeg tijdens de rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland. Dat meldt Daily Mail.

Rompertjes
Voor de romper van het merk Annafie is inmiddels een wachttijd ontstaan van twee maanden. De kleine prins droeg het item bij aankomst in Sydney. Enkele uren nadat George was gesignaleerd in de romper was het kledingstuk al uitverkocht.


De witte romper van Rachel Riley die de Britse prins droeg in Nieuw-Zeeland is al helemaal niet aan te slepen: er staat een wachtlijst van twaalf maanden voor de witte romper. Ook het rugzakje in de vorm van een kangoeroe was direct uitverkocht.

Het ‘George-effect’
Al sinds zijn geboorte is er veel belangstelling voor de kleding van de prins. De deken waarin hij was gewikkeld toen hij met zijn ouders het ziekenhuis verliet, was meteen overal uitverkocht. Sindsdien wordt er in Groot-Brittannië gesproken van het ‘George-effect’.

De kleine prins heeft het niet van een vreemde. Ook de kleding die Catherine draagt is meestal binnen een paar uur geheel uitverkocht in Engeland. De moeder van George combineert vaak kleding van bekende ontwerpers met meer betaalbare kledingstukken.