TOP

Webshop Lief! Lifestyle verhuist naar 4Little.com [interview]

De website van het baby- en kinderlifestylemerk Lief! Lifestyle wordt geïntegreerd in 4Little.com, de webshop van het Duitse moederbedrijf Kids Fashion Group. Bengels sprak met oprichter John van den Herik.

Waarom deze online verhuizing?

“Vanaf de overname door Kids Fashion Group was het al de insteek dat de logistieke afdeling naar Duitsland zou verhuizen. Wij zijn geen online expert, maar meer een productiebedrijf. Daarom liepen we met de webshop tegen problemen aan, dat betrof zaken die je als servicebedrijf wel zou moeten kunnen bieden. We keken eerst of alle online activiteiten naar Duitsland zouden verhuizen óf dat er een mogelijkheid was om met een fulfilment partner in Nederland te werken. Uiteindelijk bleek naar het buitenland gaan de beste optie. En na dit laatste jaar merken we dat het inderdaad beter werkt op deze manier.”

Hoe kan de consument nu terecht voor hun dosis Lief! Lifestyle?

“We werken samen met partners zoals Wehkamp en Bol. Voor Nederlandse consumenten is het nog even zoeken naar ons totaalconcept, in ieder geval totdat we volledig zijn geïntegreerd in 4Little.com. Op dit moment verwijzen we klanten door naar Wehkamp op de Lief! website. Dat werkt naar tevredenheid van alle partijen. De markt reageert daarnaast heel begripvol: we zijn geen online bedrijf en liepen tegen zo veel problemen aan, terwijl het juist nu online helemaal moet kloppen.”

Wat staat er op de agenda voor nu, behalve de online verhuizing?

“Online gaan we eerst beginnen met de verkoop van kleding, langzaam maar zeker komen daar ook lifestyleproducten bij. Sinds de overname anderhalf jaar geleden zijn we ons meer op andere activiteiten gaan richten. Vanuit Nederland zijn we verantwoordelijk voor marketing en het creatieve proces. Dat doen we nu ook voor andere merken in de Benelux, zoals Tom Tailor en een nieuw accessoiremerk voor dames en heren. We evolueren steeds meer van monobrandbedrijf naar multibrandorganisatie met diverse nieuwe salesactiviteiten. Het is een strategie die het moederbedrijf in alle landen waar ze aanwezig zijn doorvoert. En het bevalt ons gelukkig erg goed.”