TOP

Annuska Toebast-Wensink: ‘Noeser is een stukje volwassener geworden’ [interview]

Op 13 februari 2018 werden tijdens de presentatie van de Noeser zomercollectie voor 2018 ook de gloednieuwe huisstijl en slogan en het gerestylede logo van het baby- en kindermodemerk aan het aanwezige publiek gepresenteerd. Dat gebeurde geheel in lijn met de nieuwe collectie op een (piraten)schip. Bengels sprak met Annuska Toebast-Wensink, oprichter en creatief brein van Noeser.

Vanwaar de complete make-over?

“Noeser is een stukje volwassener geworden, daar passen een nieuwe slogan, huisstijl en een tof event bij. Vier jaar geleden zijn we begonnen en we merken dat we onze stijl nu echt hebben gevonden: die is fashionable, fun en positief. Onze slogan is daarnaast ‘a playground of endless opportunities’, en deze kenmerken willen we in alle aspecten uitstralen. Die playground zie je bijvoorbeeld terug in de initiatieven die we om het half jaar organiseren voor zowel retailers als consumenten. Noeser staat voor optimisme en no nonsense, dat laten we terugkomen in het open, maar robuuste nieuw vormgegeven logo. De punt erachter is de knipoog die fun en positiviteit symboliseert.”

Hoe is ook de collectie veranderd?

“Met elke nieuwe collectie laten we zien wat we geleerd hebben om nog beter op de wensen van de klant in te spelen. Zo zijn er bijvoorbeeld steeds meer mix and match mogelijkheden en zijn we gegroeid wat betreft de maten. De grotere maten verkopen namelijk steeds beter. De wintercollectie 2018 gaat tot en met maat 128, maar zomer 2019 gaat nog verder door naar maat 140. Zomer 2018 laten we een rijkheid aan stoffen en materialen zien. De eerste jaren werkten we alleen met jersey, inmiddels hebben we items zoals een rokje met een bloomer erin en een aantal nieuwe geweven stijlen.”

En hoe ziet dat eruit?

“Het thema is heel toepasselijk ‘Lost Boys’. We hebben ons hiervoor laten inspireren door de avonturen van Peter Pan en de verloren jongens of lost boys. Maar ook door dichtbegroeide wouden, oceanen en verlaten stranden. Het is een speelse zomercollectie met prachtige prints en een warm kleurenpalet bestaand uit onder andere een stippenprint in geweven katoen, warm bordeaux, lagune sand, fairy pink en woody green. Alle stoffen zijn GOTS-gecertificeerd. Naast de eerder genoemde geïntegreerde bloomer in de aline skirt is er ook een zomerhoedje en bestsellers zoals de pim pants en zilo jumpsuit. De Gold Collection bestaat uit luxe materialen, dessins en details met speelse girly styles voor de kleine Tinkerbells.”

Wat verandert er voor de retailer?

“Naast het nieuwe palet aan stijlen bieden we retailers een nog uitgebreider marketingpakket, waaronder een scala aan POS-materialen, ansichtkaarten en flyers. Op die manier kunnen ze de nieuwe Noeser beleving heel gemakkelijk doortrekken naar de winkelvloer.”