TOP

Doerak gaat verder als Rumbl Royal

Het Belgische feest- en communielabel Doerak gaat vanaf lente/zomer 2015 Rumbl Royal heten. Het merk ondergaat daarnaast een restyling.

Rumbl Royal sluit aan bij het vorig jaar gelanceerde trendy kindermerk Rumbl. Dus dat brengt feestkleding met een hoger modegehalte en meer aandacht voor trends (vintage wassingen en bijzondere details) met zich mee. Groot voordeel is dat het merk gebruiksvriendelijk is – geen dry clean only! – en best vaker gedragen kan worden. En ook fijn: de prijsopbouw is verbeterd en commerciëler. Er zijn verschillende prijsniveaus, de meeste collectiestukken krijgen lagere prijzen dan tijdens Doerak.

Hoger fashiongehalte

“Doerak was toe aan een make-over”, verklaart Natalie van Broekhoven, marketing manager bij moederbedrijf Vasa International. “Kindermode is de laatste jaren sterk geëvolueerd. Het heeft een hoger fashiongehalte gekregen met meer aandacht voor trends en styling. Rumbl en Rumbl Royal vullen elkaar op dat gebied goed aan.” Rumbl Royal richt zich op kinderen en tieners met de maten 92 tot en met 164. Doerak heeft 89 verkooppunten, waarvan 49 in Nederland. Rumbl is in Nederland vertegenwoordigd met 75 verkooppunten.