TOP

Hoe gaat het met Frankie & Liberty?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Margreet Beuving, eigenaar & creatief directeur van Frankie & Liberty.

Eind vorig jaar heb je Frankie & Liberty overgenomen, hoe is dat bevallen?

 

Het eerste half jaar als merkeigenaar was een rollercoast van ervaringen. Ondanks en dankzij mijn ervaring in de mode is het toch een verrassing dat het zo’n verrijking het is om een eigen merk te hebben. De najaarscollectie 2015 is door mij tijdens de overname al grotendeels aangepast. De wintercollectie die we vanaf medio maart hebben verkocht is echt een collectie zoals ik die ik voor ogen heb.”

 

 

Hoe verklaar je het succes van Frankie & Liberty?

 

“Het merk is een echt tweens meidenmerk met een internationale look. Juist door de Scandinavische feel in de collecties, is het een onderscheidend. Mijn eigen voorliefde voor Scandinavische mode en mijn Deense collega ontwerpster zorgen voor een mix van best of both worlds. Uiteraard is het belangrijk dat de collecties betaalbaar zijn, maar ik geloof op de lange termijn in kwaliteit voor de speciaalzaken.”

 

 

Welke veranderingen doorgevoerd naar aanleiding van het succes?

 

“De hangtags zijn veranderd en ons logo is aangepast. Er is veel oog voor details en nieuwe branding, tevens zijn heel veel nieuwe pasvormen gecreëerd. De Scandinavische oversized pasvorm is internationaler gemaakt. De kleurkaarten van de verschillende leveringen zijn doorgedacht zodat je onderling veel combinaties kunt maken. We hebben ook een lookbook gemaakt voor najaar-winter 2015 en zomer 2016 en de website gaat binnenkort live.”

 

 

Waar wordt Frankie & Liberty momenteel verkocht?

 

Nederland, Denemarken, Zweden en vanaf dit jaar Duitsland. We hebben Noorwegen, Spanje en Dubai afgestoten na de overname. We willen focussen op de markten die we het beste kennen en eerst daar verder groeien. In eerste instantie willen we groot worden door klein te blijven. We doen zeker zaken met de grote namen in de kindermode, zowel in Nederland als het buitenland. Maar ook hier blijven we persoonlijk.”

 

 

Wat zijn je toekomstplannen?

 

Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van iets heel nieuws, dit lanceren we najaar 2016. Dat is een langere termijncollectie, meer richting slow fashion. Er moet weer schaarste komen, waarbij consumenten het prima vinden om een normale prijs te betalen. Ik geloof ook sterk in limited editions van je merk. Verder staan damescollecties op de verlanglijst, maar dit zal zeker nog wel een paar jaar duren.”

 

 

Wat zijn je bestsellers?

 

“Dat zijn de jurkjes, onze zwartwit print, de knooptopjes en de cropped topjes.”

 

Facts & Figures

 

Verkoopinformatie: +31(0)6-53704119

Sinds: in 2012 opgericht in Denemarken in 2012, in Nederland sinds december 2014

Doelgroep: maat 116-176 (focus leeftijd 12 jaar)

Prijzen: collecties vanaf 14,95 euro tot 59,95, jassen 69,95 euro tot 89,95 euro

Website: www.frankieandliberty.com

 

 Frankie and Liberty 2