TOP

Label to watch: Kids to Kids

Anneke Torenstra en Melanie von Muhlen startten in 2015 hun eigen babylijn, Kids to Kids. Hun eigen ervaring als kersverse moeders hebben ze vertaald naar een collectie basics waarmee ze comfort en stijl willen bieden. "De afgelopen anderhalf jaar waren al zeer leerzaam."

Waar staat Kids to Kids voor?

Anneke Torenstra, mede-eigenaar: “Ons label biedt zachte basics en accessoires die essentieel zijn tijdens de eerste levensfase van je baby. De lijn bestaat uit functionele en kwalitatieve babyproducten, essentials die je écht nodig hebt. Van rompers tot slabbetjes en verschoonmatjes tot dekentjes. Wij werken uitsluitend met de beste en zorgvuldig geselecteerde stoffen, altijd super zacht voor de babyhuid en duurzaam in gebruik. We stellen ook kraampakketten samen. Verder bieden we ook een lijn speciaal voor de moeder, onze Kids to Kids CASA lijn bestaande uit shirt dresses, pyjama’s, sloffen, beddengoed en handdoeken.”

KidstoKids 2

“In 2015 begonnen Melanie von Muhlen en ik, zelf jonge moeders, dit label, omdat wij in onze eigen zoektocht naar mooie en functionele babybasics en -accessoires de perfecte producten misten. De collectie is geïnspireerd op de ervaringen met onze eigen kinderen en bestaat uit items die we zelf niet eerder konden vinden én producten die volgens ons verbeterd konden worden. Ons doel is om comfort en stijl te bieden voor andere jonge moeders en hun allerkleinsten. Van onze kinderen, naar jouw kinderen: Kids to Kids.”

Wat misten jullie precies in het huidige aanbod baby-artikelen?

“Wij misten basics en accessoires die niet alleen stijlvol zijn, maar ook functioneel en duurzaam in gebruik. Zo zijn onze babypakjes allemaal voorzien van een hele praktische sluiting, zodat je je baby makkelijk kunt aan- en uitkleden. Daarnaast zijn onze hydrofiele doeken gemaakt van een dikkere kwaliteit katoen, voor meer absorptievermogen én zodat de doeken veel wasbeurten kunnen doorstaan.

“Verder beschikken onze verschoonmatjes voor onderweg over een speciaal ontwikkeld materiaal aan de binnenzijde, die gemakkelijk is af te nemen en direct opwarmt naar de temperatuur van je baby. Geen vervelend koud plastic dus. Ten slotte hebben we een ‘apron towel’ ontwikkeld, speciaal voor ouders. Als je je kleintje in bad doet, voorkom je hiermee ten eerste dat je zelf kletsnat wordt bij het uit het water halen van je kindje en, belangrijker, het biedt meer veiligheid doordat je je kindje kan inwikkelen, op de commode kan leggen en vervolgens de handdoek gemakkelijk losmaakt.”

KidstoKids 3

Hoe staat het met de naamsbekendheid?

“Onze naamsbekendheid groeit gestaag. Dit is mede te danken aan onze boetiek aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. We hebben veel vaste klanten, die hun zwangere vriendinnen onze kant op sturen. Daarnaast krijgen we ook veel response dankzij onze Instagram- en Facebookaccounts. We merken dat social media ontzettend belangrijk is voor de internationale bekendheid. We hebben nog niet geïnvesteerd in marketing, de focus ligt nu op de onze producten, de kwaliteit en de klanttevredenheid.”

KidstoKids 6

Hoe gaat de verkoop?

“Momenteel verkopen we onze collectie in onze eigen boetiek in Amsterdam, via onze webshop en bij ruim tien andere winkels in Nederland. We hebben echter ook veel nieuwe aanvragen binnen sinds onze deelname aan de beurs KID in Parijs, zowel van winkels uit Nederland maar voornamelijk te gekke winkels uit het buitenland. Het ziet er naar uit dat het aantal verkooppunten komende maanden sterk zal toenemen.”

KidstoKids 4

Jullie zijn nu zo’n anderhalf jaar bezig, hoe kijk je terug op de start?

“Het afgelopen anderhalf jaar was ontzettend leuk en heel erg leerzaam. We begonnen met een idee van ons concept en gaandeweg is dit gegroeid tot een mooi label waar we honderd procent achter staan, supertrots op zijn en veel vertrouwen in hebben. We leren elke dag nog. Zo hebben we bijvoorbeeld problemen gehad met de website en webshop, waar veel meer werk en tijd in is gaan zitten dan van tevoren gedacht. Ook hebben we geleerd van de samenwerkingen die we zijn aangegaan. Sommige zijn enorm succesvol gebleken, zoals de deelname aan de tweejaarlijkse Sissy-Boy markt, maar over andere samenwerkingen zijn we een stuk minder positief. Ondernemen is een harde leerschool, maar het geeft ons juist elke dag weer energie om er voor de volle honderd procent voor te gaan.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“We zijn druk met de uitbreiding en groei van ons label, zowel nationaal als internationaal. Dit jaar zullen we veel nieuwe verkooppunten erbij hebben en hopen wij een nog completer pakket aan babybasics en -accessoires aan te kunnen bieden. Daarnaast gaan we komende tijd ook personeel aannemen, zowel voor de winkel, als voor design en marketing. Hoewel we graag overal zelf bovenop zitten, is het beter dat wij ons op het grote plaatje en strategie kunnen focussen en dat de dagelijkse werkzaamheden ons uit handen worden genomen.”

KidstoKids 5